lördag 29 december 2012

Color Club Port-folio

Jag kommer inte ihåg vart jag såg första swatchen av Color Club Port-folio, men jag visste med en gång att jag var tvungen att ha det. Och det är precis så läckert som jag hade hoppats! Tydligt duokromt som skiftar mellan lila och grönt. Och ja, min kamera fick spel av den lila nyansen och gjorde den blåare än vad den är i verkligheten. Så ni vet.



Jag tyckte att formulan var lite rinnig, men inte så att det störde märkvärt. Man får vara lite uppmärksam under lackningen bara och försöka att inte ha för mycket lack på penseln. Det täckte med två lager.

Mitt betyg: 4/5

I can't remember where I saw the first swatch of Color Club Port-folio, but I knew right away that it had to be mine. And it's just as gorgeous as I expected. Purple and green duochrome. My camera hated it though, and made the purple look a lot more blue than it does in real life. 
Slightly runny formula, but with a little patience and not too much polish on the brush, you should be just fine. Two coats is enough for full coverage.

18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, den är absolut värd en plats i samlingen!

      Radera
  2. Nu blev det sådär besvärligt igen att det var mycket finare på dina bilder än på mina naglar! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland kan det blir så. Det är ju ofta lättare att uppskatta ett lack när man ser det på nära håll än på sina fingrar också. :-)

      Radera
  3. Nope, don't like it. Påminner om RBL's Scrangie som jag inte alls gillade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så konstigt att jag gillar detta då jag älskar Scrangie då. :-)

      Radera
  4. Jag vet inte vad som är fel med mig, jag brukar ju behöva ALLA duokroma lack men just den här är jag inte sugen på. Jag måste vara sjuk... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, eller så har du bara tillräckligt många liknande? :-)

      Radera
  5. Underbar. Och så glad att jag har den. Önskar de kunde göra en hel kollektion med fler sånna här duochroma som färgskiftningarna faktiskt syns tydligt i alla ljus. Hade varit barnsligt förtjust i en "blå till röd" tex.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det skulle vara skoj! Blått till rött skulle nog få mig att svimma av lycka. :-D

      Radera
  6. Beställde det idag. Kunde inte låta bli :-D Ihop med ett gäng andra på H2T + en jätteladdning på Llarowe. Oups!

    SvaraRadera
  7. Riktigt kul med ett lack som är så tacksamt som detta, behöver ju inte ens jobba för att få fram skiftningarna:) Kanonsnyggt!!

    SvaraRadera
  8. Jag har nyss fått hem det här, och väntar, väntar, väntar på rätt dag att bära det!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!