måndag 31 december 2012

Nyårsmanikyren - OPI A Butterfly Moment + Pink Yet Lavender

Dags för årets sista manikyr och valet föll på två av lacken från OPI:s Mariah Carey-kollektion. Det blekt nuderosa A Butterfly Moment, som på egen hand har en halvfrostig finish, med två lager av Pink Yet Lavemder ovanpå. Pink Yet Lavender består av stora blekrosa hexagoner och jättesmå prismatiska glitterkorn i en ofärgad bas.



 Ganska diskret, men ändå festligt. Precis som jag ville ha det. Kände inte för att vara alltför crazy. Det var dock ganska svårfotat, jag tycker det ser mycket finare ut i verkligheten.

Vad bär ni på naglarna i dag? 

Hoppas att ni alla får en härlig nyårsafton. Gott nytt år på er, jag hoppas att 2013 blir ett toppenår för oss alla!

My new year's mani this year is OPI A Butterfly Moment with two coats of Pink Yet Lavender on top, both from the Mariah Carey collection. A Butterfly Moment is a semi frosty nude pink and Pink Yet Lavender is made out of tiny prismatic glitter and large, pale pink hex glitter in a clear base. 
I like it how it turned out, it's discrete and festive at the same time. Just what I was in the mood for. 
Happy new year everybody!

38 kommentarer:

  1. Målade precis varannan nagel med svart nagellack från Kiko och Polarized från China glaze. Och enkelt men är nöjd. Funderade på en sandwich med polarized och ett tunt lager grått över men nu blev det såhär istället:)

    SvaraRadera
  2. Jag har OPI every month is oktoberfest. Kanske inte det festligaste lacket på nyår, men den matchar min klänning=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ett galet snyggt lack så klart att det är nyårslämpligt! :-)

      Radera
  3. Jag har målat ett grundlager med Cambridge Terrace från Nails Inc och sen svampat över Papagayo Blue från Isadora, Amethyst från Nubar och till sist Storm från Zoya. Blev inte riktigt som jag hade tänkt men himla fint ändå! Kommer att matcha min blålilaglittriga top fint. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vilket jobb! Det låter jättefint!

      Radera
  4. Har en liknande kombination fast i silver. MUS - Greta och ett lager Essie - Set in stones över =)

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Silver är alltid rätt på nyår. Mitt andrahandsalternativ var OPI Spark de Triomphe som är ett av mina favoritglitter.

      Radera
  5. Jag har ett lager Silver sparkles från Isadora med OPIs show it and glow it över, blev lite nyårsglittrigt och fint tycker jag!

    SvaraRadera
  6. Loreleis Tiara. Ville ha glitter till nyår :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, glitter är ett måste för mig till nyår!

      Radera
  7. opi goldeneye kör jag på nyårsafton till ära!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket perfekt val! Hade jag kommit att tänka på det så hade jag kanske också kört på det. :-)

      Radera
  8. Det ser ut som en jättefin nyårsmanikyr. Jag är ju min vana trogen blå på nyårsafton.

    Gott Nytt År, kära Anne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år på dig också, söta Sminkan! Nu är det hög tid att boka in en ny fika, tycker jag. :-) Kram!

      Radera
  9. Målade precis klart min nyårsmanikyr :) H&M Moody Model på alla fingrar utom ringfingrarna som fick jelly sandwich med Maybelline Forever Strong PRO 205 Tender Rose och nails inc Edinburgh Gate. Mycket nöjd :D

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  10. Åh det var riktigt snyggt, även fast jag ofta gillar starkare färger. Där ser man hur mycket man kan överraska sig själv ibland.
    Är så glad att jag hittat din blogg och lärt känna dig lite. Du inspirerar! Tack för en oerhört bra blogg. Gott Nytt År till dig! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ju också starka färger, men ibland känner jag för något mer dämpat och sofistikerat. Så var mitt humör igår. :-)

      Radera
  11. diskret men ändå väldigt glittrigt och fint!
    gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och gott nytt på dig också!:-)

      Radera
  12. Jag kör på guldglitter och stämplade stjärnor i dag just :) Men det kommer på bloggen en annan dag. :) I dag visar jag silverglitter och stjärnor ist. ;)

    SvaraRadera
  13. Finfint! Gott nytt år!

    Jag kör IsaDora Polar Nights :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott nytt år, Kerstin! Polar Nights är definitivt ett bra nyårslack. :-)

      Radera
  14. Tycker dina naglar är riktigt nyårsvackra!

    Själv har jag svart i botten och OPI Divine Swine över. Kommer på bloggen imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, söta Helena! De är verkligen ännu finare i verkligheten också. Ska spana in din manikyr nu! :-)

      Radera
  15. Gott Nytt År på er alla :-)

    Jag har 365 days of color - Gimme Some Bubbly som även har en svag doft av champagne och jordgubbar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lacket måste jag googla, låter väldigt spännande!

      Radera
  16. Gott nytt år till dig med!! Jag älskar din blogg, du är hela anledningen till att jag totalt snöat in på nagellack i år:) En underbar värld har öppnat sig!

    Själv kör jag på isadora night flight med ett lager Cirque XX ovanpå, vackert och glittrigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack, vad glad jag blev av din kommentar! Din nyårsmanikyr låter superfin! :-)

      Radera
  17. Vad snyggt! Själv gjorde jag gelénaglar på mig själv med Depends gelkit, så körde på vanlig fransk manikyr :) Dock är det alldeles för tråkigt för mig så tänkte köra Essie Leading Lady på tipparna nu istället!

    SvaraRadera
  18. Gott Nytt år i efterskott, Anne! På resande fot har jag varit och tog därför något fint lättmatchat/lättmålat/klassiskt med twist - Glitter Gal Red Sparkle

    SvaraRadera
  19. Festligt värre! Jag körde på ett ljusrosa pärlemorlack och sen glitter på topparna som drar sig nedåt! http://instagram.com/p/T63aXdtZkY/
    Otroligt svårt att få en bra bild. Det ser riktigt snyggt ut i verkligheten!

    SvaraRadera
  20. Jag gillar verkligen glittret. Det ser jättefint ut.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!