tisdag 4 december 2012

China Glaze Bend Over Backwards

China Glaze Bend Over Backwards släpptes med kollektionen Cirque du Soleil Worlds Away och är ett orangerött skimmerlack. Tjusig färg och ytan blir läckert glaslik.




Formulan var lika bra som den hos Running In Circles och även detta täcker med två lager.

Mitt betyg: 4/5

Det här lacket kanske inte är ett måste med tanke på att färgen inte är helt unik, men jag känner faktiskt att jag måste skaffa fler lack från den här kollektionen. Det är många som lockar mig!

Jag ligger förresten efter med läsandet av bloggar. I går kväll hade jag tänkt läsa ikapp, men då var det något strul hos Com hem och jag hade varken tv eller internet på hela kvällen. Typiskt. 

China Glaze Bend Over Backwards from the Cirque du Soleil Worlds Away collections is an orange-leaning red (or perhaps red-leaning orange) shimmer. The color is really pretty and the surface looks like glass. Great formula that covers in two coats.

18 kommentarer:

  1. Det är många lack i den kollektionen som lockar. Men jag ska vara hård och vänta tills efter jul. Har beställt lite annat smått och gott till Helmer. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir inga lackköp förrän efter jul för mig heller. Alla pengar går till julklappar. :-)

      Radera
  2. Fint, både i färg och finish!

    SvaraRadera
  3. Det är väldigt vackert, men har flera liknande. Det här kommer jag inte köpa, så får beundra lacket på dig istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju fint, men inte unikt. :-)

      Radera
  4. Det ser jättefint ut! Jag beställde bara det gröna glittriga och det blå glittriga. Ska försöka hålla mig från att skaffa alla men sen är man plötsligt där med en komplett kollektion.... Se bara på Summer Neons. Där fattas bara två nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är en sån där kollektion som lockar mig, kan inte riktigt sätta fingrarna på varför, men den känns så härlig!

      Radera
  5. Har du tips å alternativ till Seche Vite? Som torkar lika snabbt och stenhårt? SV krymper mitt lack tyvärr...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Poshé är ju ett annat snabbtorkande lack, Essie Good to go likaså. Essies variant är tunnare dock.

      Radera
  6. Svar
    1. Ja, jag tycker att det är riktigt fint!

      Radera

Kommentera gärna!