fredag 28 december 2012

Essie Fall 2012 - kollektionssammanfattning

Det är hög tid för en sammanfattning av Essies höstkollektion. Som vanligt rankar jag dem först i favoritordning och avslutar med en liten kommentar efter bilderna.








Det enda lacket som riktigt vann mitt hjärta av dessa är Skirting the Issue, men det älskar jag väldigt mycket. Ren och skär perfektion är vad det är. Det röda Head Mistress är ett bra rött lack, men det finns många liknande. Annars känns kollektionen ganska tråkig faktiskt, jag saknar något som sticker ut.

Har jag rankat dem rätt? Har ni skaffat något av dessa? Vilken är er favorit?

20 kommentarer:

  1. Skirting the Issue ser fantastiskt ut på din bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR fantastiskt! Jag hade ju inte heller några applikationsproblem som många andra verkar ha haft.

      Radera
  2. Jag köpte faktiskt inte ett enda, just för att de inte kände så spännande - men jag tycker att din lista verkar helt rätt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju verkligen inte den mest spännande kollektionen man sett.

      Radera
  3. Jag måste nog köpa Skirting the Issue. Jag har velat ha den länge nu men inte slagit till. I övrigt har du rätt, trista färger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Skirting the Issue är den enda som jag tycker är värd att skaffa. Med reservation för att många andra tycker den är knepig att lacka med då.

      Radera
  4. Skirting the Issue var enormt jobbigt att lacka med för min del, rinnigt, rann gärna under nagelbanden, dålig pensel, omöjligt att få jämt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inga liknande problem, men du verkar inte vara ensam.

      Radera
  5. Jag gillade precis som Anonym här ovan inte heller Skirting the issue, hade extrema applikationsproblem med den :( Ojämnt, fläckigt och jag vet inte vad. Och jag provade flera gånger med olika baslack, tekniker osv. Suck! Jag som ville gilla det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt. Själv tyckte jag den var enkel att lacka med och hade inga problem med att få det jämnt heller.

      Radera
  6. Har inte köpt ett enda av de här och även om dina bilder är väldigt fina så blir jag inte supersugen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju ganska traditionella färger. Finns ju mer spännande lack att satsa på.

      Radera
  7. Jag har de två första... och jag älskar de med!

    SvaraRadera
  8. Skirting the Issue är verkligen sex på flaska, men herregud vad jag hatade att lacka med det. Synd på ett sådant vackert lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, sex på flaska! Du har nog rätt i det. :-)

      Radera
  9. oj..."skirting---" var vackert! allt passar en skönhet, men det blir ju inte sämre av att det var en fantastisk färg!

    SvaraRadera
  10. Köpte Skirting the issue igår (billigt här på Teneriffa) och lackade om på en gång i förhoppningen att få samma resultat som du, men jag har väl aldrig haft så kladdig manikyr nånsin som nu! Rinnigt som tusan! Men jag ska ge mig på det igen, för det är ett riktigt vackert lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tråkigt! Det verkar som sagt vara många som tycker det är knepigt. Jag hade inga problem med min flaska alls.

      Radera

Kommentera gärna!