söndag 18 november 2012

Estée Lauder Black Iris

I dag har jag en mindre rolig manikyr åt er. Estée Lauder Black Iris släpptes med årets höstkollektion och är en mörkt, mörkt vinröd jelly. Så mörkt ut att det ser svart ut om man inte ser efter noga.


 
 Tyvärr var formulan inget vidare. Den är liksom seg och svår att få jämn. För att det skulle täcka helt behövde jag tre lager. Ni ser ju hur det ser ut på bilderna, det blev inte ett bra resultat.

Jag vet inte exakt vad Estée Lauder tar för sina lack, men jag är rätt säker på att de kostar mer än t.ex OPI och med tanke på det hade jag förväntat mig ett bättre lack.

Mitt betyg: 2/5

Estée Lauder Black Iris was released with the fall collection Violet Underground. It's an almost black burgundy jelly. So dark it's often hard to tell it's not black. I'm not too happy with this one. The formula was pretty crappy. Sort of glue-like and hard to get even. I used three coats.

19 kommentarer:

  1. Holy fuck! 265:- på KICKS?? Var tvungen att googla. Nä, det blir inga Esteé Lauder-lack för mig, haha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. 245 menar jag. I ren chock, slant jag på tangenterna, haha...

      Radera
    2. Nä, det är helt sjukt att det kan kosta så mycket och inte vara bättre.

      Radera
    3. OMG! Såå dyrt, och ser man den LILLA flaskan så undrar jag vad ML-priset är?! Och om den är så tjock undrar jag om den ens skulle räcka för en manikyr till? Nä fy vad jag inte tänker köpa nåra såna här lack! :D Fast visst, färgen är fin, fast jag har redan sånna lack, fast i budget och med bra finish.

      Radera
    4. Formulan är inte särskilt tjock så det går inte åt så mycket lack/gång, flaskan räcker till åtskilliga fler lackningar. Frågan är mer om det är värt mödan och där är nog mitt svar nej. :-)

      Radera
  2. Jag gillar den här typ av färger men formulan och priset låter ju inge vidare. Jag fick två Esteé Lauder lack när jag fyllde år av en kompis och formlan på de acken var inte heller särskilt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju överlag inte särskilt lockad av sådana här high end-märken. Tycker inte de känns så intressanta och flaskorna är fula. Formulamässigt har jag stött på lack med både bra och dålig formula från Estée Lauder.

      Radera
  3. Du råkar inte känna till något bra lack/medel mot skivande naglar? Bortsett från nagelolja.
    Helst budget pris ochbköpbar i en affär :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lägger mig i, jag har använt Mavala tvåfas när jag hade problem med skivande naglar. Finns på vissa kicks, på alla åhlens och på fler vanliga butiker (kanske tom HM). Kostar kring 80kr så får man två nagellack (egentligen inte farligt dyrt för det räcker länge). En är med små små fibrer och det andra lägger man ovanpå för att göra ytan slät. De är verkligen toppen och hjälper naglarna. Torkar jättefort och sen brukade iaf jag lägga ett färgat lack över. Fick mina naglar att bli starkare och längre med tiden (men kräver dock att man har det på jämt och inte fuskar, ha det helt enkelt som baslack!). Lycka till och hoppas det löser sig! :D

      Radera
    2. Tackar! Jag ska gå in och kika på den lite :)

      Radera
  4. Synd på kvallen och priset, för det ser ju fint och lyxigt ut tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag tycker inte det ser så fint ut. :-)

      Radera
  5. För det priset verkar det inte vara någon höjdare direkt, det är ju en fin färg annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hade formulan varit bra så hade jag gillat det. Det är en färg i min smak. :-)

      Radera
  6. Vad trist att den blev flammig och eländig för annars är ju färgen läcker.

    SvaraRadera
  7. Snygg färg, men inte värt mödan. Tråkigt!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!