onsdag 21 november 2012

OPI The Living Daylights

OPI The Living Daylights är ett effektlack som består av stora hexglitter i guld, silver, koppar och turkost i en ofärgad bas. En tjusig och ganska sofistikerad färgkombination tycker jag. Det här är inte ett skrikigt glitterlack utan känns faktiskt ganska dämpat. Här är två lager ovanpå ett svart krämlack.


 Avslutningsvis blev det ett lager Seche Vite. Formulan på lacket är ganska tjock, men det var ändå lätt att använda och att fördela glittren hyfsat jämnt.

Mitt betyg: 4/5

Vad tycker ni om The Living Daylights? Har ni köpt det eller är ni sugna?

OPI The Living Daylights from the Skyfall collection has large silver, gold, copper and turquoise hex glitter in a clear base. The colors goes nicely together and it looks quite sophisticated. Here I've layered two coats over a black creme and then finished with one coat of Seche Vite. The formula was pretty thick, but I didn't run into any application issues. It's fairly easy to distibute the glitters evenly onto the nails.

22 kommentarer:

  1. Jag har köpt det och la det över svart. Första gången jag använde det tyckte jag det såg ut som fiskfjäll, andra gången gillade jag det. Det är fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det blev fint över svart, men såg det över lila hos June's Abstracts och det var verkligen en hit. Det ska jag testa nästa gång. :-)

      Radera
  2. Det är jättefint! Gillar färgkombinationen med glittret, det känns höstigt och diskret men ändå lite party-aktigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det som gör att det känns så kul! :-)

      Radera
  3. Äger det inte, men det är jättefint, men snart får jag hem Wet n Wild party of five glitters och det är lite liknande detta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror POFG är lite galnare dock. :-)

      Radera
  4. Rysligt fint! Jag är mkt sugen på egen flaska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker absolut att det är värt att investera i, det är riktigt fint!

      Radera
  5. Svar
    1. Ja, det är fint! Har inget glitter i den här sofistikerade färgkombon sen tidigare. :-)

      Radera
  6. Svar
    1. Jag med! Det är ju nästan stilfullt för att vara ett glitter :-)

      Radera
  7. Mycket finare än vad jag trodde det skulle vara. Kul med ett glitterlack som inte är superskrikigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst känns det kul med ett ganska o-skrikigt glitter! :-)

      Radera
  8. Tjusigt. Ett sofistikerat glitter, vad de hittar på nu för tiden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Och just därför lite kul. :-)

      Radera
  9. Riktigt snyggt faktiskt. Jag tycker inte det ser så mkt ut i flaskan men det var väldigt fint på dig...

    SvaraRadera
  10. Det är snyggare än jag trodde på dina bilder. Ja, det överraskar helt klart, men inte så att jag kommer köpa det.

    SvaraRadera
  11. Jag ser ju nu vad det vann på att läggas som layering. Hur snyggt som helst, gillar verkligen The Living Daylight.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!