måndag 26 november 2012

Isadora Ancient Ruby

Jag är lite besviken på Isadora Ancient Ruby. Det såg dramatiskt djuprött ut i flaskan, men väl på nageln blir det mörklila. En fin färg, men jag tycker alltid att det är knepigt när färgen på nageln skiljer sig för mycket från den man ser i flaskan. Det är dessutom lite för mörkt för min smak, det ser nästan svart ut.



 Formulan ger mig ingen anledning att klaga dock och det täcker fint med två lager.

Mitt betyg: 3/5

Isadora Ancient Ruby looks like a dramatic deep red shimmer in the bottle, but once on your nails it's actually a really dark, bordering on black, purple. Not what I expected or felt like wearing, so I'm a bit disappointed. 
The formula was nice though and it covers in two coats.

22 kommentarer:

  1. Inbillar jag mig, eller är det här en snäppet mörkare variant av Oktoberfest?

    Jag tycker det är väldigt fint i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de är nog väldigt lika. Men jag föredrar Oktoberfest just för att det inte ser lika svart ut.

      Radera
    2. Jag tycker att väldigt många av lacken ur IsaDoras Jewels of the Orient-kollektion påminner eller är ruggigt lika lacken ur OPI's kollektion Germany. Har också köpt Ancient Ruby, men inte hunnit testa det än. Så det ska bli spännande att se hur den ser ut på naglarna!

      Radera
    3. Ja, det kanske du har rätt i. Jag har ju bara fyra stycken och har inte stenkoll på resten av kollektionen.

      Radera
  2. Älskar detta lack, även om jag också önskar att det såg ut som i flaskan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar ju mörkrött framför mörklila så jag blev lite ledsen. :-)

      Radera
  3. Det är väldigt fint, men något lite för mörkt, håller med, det ser nästan svart ut. Hade varit finare med mera djuprött i...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mindre lila och lite ljusare, då hade jag gillat det mer. :-)

      Radera
  4. Vad komiskt, detta bär jag idag! Jag gillar det, men det är lite mörkare än väntat det kan jag hålla med om. Då gillar jag Orlys variant bättre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket Orly-lack tänker du då på? Jag hade ju förväntat mig något helt annat så jag blev lite negativt överraskad, tyvärr.

      Radera
  5. Jag tycker också den var väldigt mörklila mot vad jag trodde när jag köpte den. Väldigt trist på det sättet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var mer sugen på mörkrött än mörklila så det är trist.

      Radera
  6. Håller med om att man inte riktigt får vad man förväntar sig. Det är en fin färg men det är ändå trist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju knepigt eftersom konsumenten förmodligen köper det för att man vill ha ett mörkrött lack, inte ett mörklila.

      Radera
  7. Jag gillar det, men tycker också att det kunde varit liiite mindre svart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då hade skimret synts bättre och det hade varit finare.

      Radera
  8. Jag tycker det är jättefint, men så gillar ju jag lite svärtade lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dem ibland, men då handlar det oftast om krämlack.

      Radera
  9. Håller med om färgen, absolut.. Efter mina tre lager blev det dock lite rödare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske värt att testa det igen då! :-)

      Radera
  10. Pju, då kan man hålla tassarna borta från denna. Har spanat på flaskan för den ser ju väldigt fin ut men nästan svart är för trist.

    SvaraRadera
  11. Jag blev oxå besviken på denna, trodde som du att den skulle vara mer åt det röda hållet. Men det var den ju inte alls.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!