måndag 5 november 2012

Isadora Polar Nights

Ni var många som ville se Polar Nights så det är ett av lacken jag burit i helgen. Basen är en mörkblå jelly, späckad med smått silverglitter och så mer sparsamt med stora, blå hexagoner. Riktigt tjusigt! Jag har inget liknande sen tidigare heller så det här är ett välkommet tillskott till samlingen.

Tyvärr fick jag bara en bild som gick att använda. Jag var lite försent ute och ljuset var inget vidare.

Formulan var ganska tjock, men ändå lätt att lacka med. Två lager täcker helt. Jag avslutade med ett lager Seche Vite, men vill man ha en slät yta får man fylla på med något lager överlack till. 

Mitt betyg: 4/5

Isadora Polar Nights was released with the holiday collection Northern Lights and is a dark blue jelly, filled with small silver glitter and larger blue hex glitter. Very, very pretty! 
The formula was on the thick side, but easy to use. It covers completely in two coats.

31 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Vet du när det kommer ut i butik? Eller var det komemra tt säljas? Har letat på både Kicks och Åhlens i helgen (Sthlm) men det fanns ingenstans...

    /Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enligt pressinfon så ska den finnas i butik redan. Förhoppningsvis dyker den upp i dina butiker snart!

      Radera
  2. Det är så fint, men det är kanske en dupe till Lippmann - Lady Sings The Blues..? Vet du om det är det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ser hyfsat lika ut iaf, jag har ju inte DL-lacket så kan inte jämföra. Men man behöver förmodligen inte båda. :-)

      Radera
  3. Jag funderade också på Lippmann och det är ju bra gjort av IsaDora isf. :) Väldigt snyggt och jag kommer förmodligen att köpa det så fort jag ser det i butik. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om inte annat så är ju Polar Nights ett bra budgetalternativ. Jag unnar mig extremt sällan lack från DL.

      Radera
  4. Fint, men inget jag kommer skaffa tror jag.
    Kul att Isadora har hottat upp sig lite på sistone.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att de släpper fina lack ganska ofta, men med tanke på den lilla flaskan är de rätt dyra, därför är jag ganska sparsam med mina inköp från dem.

      Radera
  5. Väldigt fint! Jag kommer nog att skaffa det så fort jag hittar det :)

    SvaraRadera
  6. IsaDora strikes again, kul! Det här ska vi nog kunna lägga vantarna på så småningom :)

    SvaraRadera
  7. Köpte detta lack idag! Blir spännande att prova!
    Ser himla himla fint ut :)

    SvaraRadera
  8. Svar
    1. Ja, den här lyckades Isadora verkligen med!

      Radera
  9. Det här ska införskaffas snarast. Verkligen ett lack i min smak!

    SvaraRadera
  10. Det ser riktigt läckert ut! Det här måste jag haffa när jag ser det =)

    SvaraRadera
  11. Den där behöver jag! Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om man är svag för mörkblå jellysar och silverglitter så är ju det här ett måste!

      Radera
  12. Har letat och letat, kollektionen finns inte ute ÄN!

    SvaraRadera
  13. Blev lite besviken men kanske hade för höga förväntningar!

    SvaraRadera
  14. Galet fint! Jag gillar din bild. Mina var också fotoade lite för sent, det är svårt att hinna med nu :)

    SvaraRadera
  15. Vilket fint inlägg! Kul att du gillar vårt Wonder Nail! :) Får vi låna din bild till våra Sociala Medier? (Länkar tillbaka till dig i så fall). Hälsningar,
    Eva

    SvaraRadera
  16. Hittade detta lack i min lilla by, blev överlycklig och köpte det direkt. Älskar det! Önskar dock att det varit lite mer stort glitter i det men superfint!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!