torsdag 29 november 2012

Essie Stylenomics

Essie Stylenomics från årets höstkollektion ska visst vara mörkgrön, men för mig är det i princip omöjligt att urskilja en grön ton. Det är så mörkt att det nästan ser svart ut och jag vet inte om jag tycker att jag ser en mörkt grön ton eller en mörkt grå ton. Nej, det här är tyvärr inte alls vad jag hade hoppats på.



 Formulan var något rinnig, men det täcker med två lager.

Vad tycker ni om detta? Hade ni inte trott att det skulle vara tydligare grönt?

Mitt betyg: 2/5

Essie Stylenomics from this year's fall collection is supposed to be dark green. But I'm finding it really difficult to see the green in it, it's so dark it looks black. I would have liked it a lot more if the green had been more apparent, now I'm feeling a bit disappointed.
The formula was a little runny and it covers in two coats.

28 kommentarer:

  1. Jag hade detta igår och såg knappt heller att det var grönt, det gick att urskilja under en stark lampa men aldrig annars. Lite tråkigt när den gröna färgen bara försvann tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här var inte alls vad jag förväntade mig.

      Radera
  2. I flaskan är den ju tydligare grön tycker jag. Stod å höll i den igår ;) Köpte den inte, men kommer nog att beställa den nu :)
    Många verkar inte gilla den, men hos mig slår den an något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den såg lite väl mörk ut i flaskan också, tyckte jag. Men på nageln fick jag verkligen kämpa för att se ens ett litet uns grönt.

      Radera
  3. Jag både trodde och hoppades på grönare.

    SvaraRadera
  4. Alltså jag tycker ändå att den är ganska fin.

    SvaraRadera
  5. Inget jag blir sugen på alls :-(

    SvaraRadera
  6. Den är snygg, men den ser verkligen svart ut!

    SvaraRadera
  7. Hm, svart ser den ut. Hade varit kul att se den jämte ett kolsvart lack som se vad som hände då. Jag får dock ingen lust att köpa. Har ju liksom redan svart. ;)

    SvaraRadera
  8. det är snyggt men inte så snyggt att jag måste köpa det. Tror jag. Hmmm... Kanske behöver jag det ändå. Åh! Varför ska det vara så svårt att motstå nästansvarta, blanka lack...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, köp det inte! Du kan få min flaska om du gillar det. :-)

      Radera
  9. Ja jag blev väldigt besviken på Stylenomics.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker verkligen inte att det är det starkaste kortet i den här kollektionen. Det är Skirting the Issue. :-)

      Radera
  10. Jag brukar gilla den här typen av svärtade lack, men nja. Det är fint, men inget jag måste ha.

    SvaraRadera
  11. Jo alltså fint är det, men YES jag trodde det var mycket ljusare efter promobilderna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på promobilderna är det ju tydligt grönt. Väldigt missvisande.

      Radera
  12. Blev väldigt besviken när jag testade mitt. Enda gången jag på riktigt såg att det faktiskt var grönt var på bomullspaden efter att jag tagit bort det:(

    SvaraRadera
  13. Jag tycker absolut att det ser grönt ut på dina bilder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du? Jag ser verkligen inget grönt. :-)

      Radera
  14. Jag tycker också att det ser grönt ut. Väldigt mörkt grönt förstås, men jag gillar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det har några fans i alla fall! :-)

      Radera

Kommentera gärna!