torsdag 22 november 2012

L'Oréal Color Riche Soft Chinchilla

Här har vi ännu ett lack från L'Oréal Color Riches höstkollektion Versaille. Det varmgrå Soft Chinchilla. För mig är det viktigt att vara på rätt humör när jag bär liknande nyanser, då älskar jag dem. Oftast vill jag ju ha någonting mer spännande och då kan en sån här färg lätt kännas tråkig. Men när jag är på humör för något dämpat och sofistikerat så känns det helt rätt. Det gjorde det den här gången. 

 
 Formulan var ganska tjock och jag fick se till att jämna till några små vallar som ville bildas då det inte riktigt jämnade ut sig på egen hand. Två lager behövdes för en jämn och fin täckning,

Mitt betyg: 3/5

L'Oréal Color Riche Soft Chinchilla is a warm grey creme. A nice shade when I'm in the mood for something subtle and sophisticated. The formula is pretty thick and it doesn't want to self level so I had to even out a few bumps here and there. This is two coats.

12 kommentarer:

  1. Jag förstår vad du menar med att vara på rätt humör för vissa nyanser. De mer dämpade nyanserna känner man inte alltid för. Men den där var fin faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, är man på fel humör så känns de bara tråkiga.

      Radera
  2. Jag är faktiskt rätt förtjust i grått, så jag gillade den här. Fast jag skulle nog inte ha kunnat låta bli att peta på någon dekor, grått är ju en så bra grundfärg för stilren nail art.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det det! Jag är dock sällan (eller snarare aldrig :-)) sugen på nail art. :-)

      Radera
  3. Jag gillar grå lack, men vet vad du menar med att vara på rätt humör. Det är ett fint lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste vara på humör för något icke-spektakulärt helt enkelt. :-)

      Radera
  4. Färgen är okej men inte så lockande att jag kommer köpa det. jösses, jag har blivit svårflirtad. Hälften av lacken jag testat i höst har känts lite "mjaa..." men det kanske är en naturlig utveckling?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror absolut att det är en naturlig utveckling. Man har ju sett det mesta och då krävs det lite mer för att det ska börja rycka i köptarmen. :-)

      Radera
  5. I like this a lot, soft yet edgy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, it's very sophisticated without being too classic.

      Radera
  6. Såna här färger är skönt att ha ibland när man vill vara lite nedtonad. Det ser fint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om man överdoserat på glitter, t.ex, så är såna här nyanser sköna att bära.

      Radera

Kommentera gärna!