söndag 18 november 2012

Sorg i hela hjärtat

Jag plockade precis fram Jade Fascinio Violeta och tänkte det skulle få bli min måndagsmanikyr. Men när jag skruvar upp locket går flaskan plötsligt sönder i två delar. Jag tog inte ens i. Den hade ju läckt i transporten, men jag märkte inte av någon skada på flaskan då. Förmodligen rör det sig om ett fabrikationsfel eller något.

Trist, men vet inte om jag orkar försöka reklamera den hos Llarowe. Förmodligen beställer jag bara en ny nästa gång jag är i färd med att klicka hem något kul.

Vad skulle ni ha gjort?

22 kommentarer:

  1. Hoppsan. Det där har jag aldrig sett till förut.

    Jag skulle skicka ett mail till Llarowe och bifoga en bild, och se vad de har att säga. De brukar vara trevliga och snabba, så jag skulle säga att du inte har något att förlora på det. Mer än någon minuts knappande för mailets del dvs.

    SvaraRadera
  2. Har aldrig hänt mig att en nagellacksflaska gått sönder... oj!

    SvaraRadera
  3. Hur i hela... Hur är det ens möjligt?!
    Typiskt att det händer på ett sånt underbart och speciellt lack :( Tycker definitivt att du ska reklamera det, tror inte det kommer vara så krångligt :)

    SvaraRadera
  4. Jag skulle försöka reklamera i varje fall. Så där som Chaosophia tycker. Det kan ju inte skada tycker man.

    SvaraRadera
  5. Att reklamera låter krångligt men oftast är det inte så svårt, det är alltid värt ett försök!

    SvaraRadera
  6. Oj va ledsen jag hade blivit :( Jag hade nog fegat/latat mig och bara köpt en ny, men egentligen är det ju bäst att bara reklamera..

    SvaraRadera
  7. Men oj! Usch va trist. Tycker absolut att du ska maila dem. Ge inte upp innan du ens försökt. Lycka till! :)

    SvaraRadera
  8. Vad paff du måste ha blivit! ja jag skulle ha reklamerat den, kan ju vara fler som det blivit fel på,och då är dem säkert tacksamma om dem får veta det :)

    SvaraRadera
  9. Jag skulle ha reklamerat! De flesta företag är vettiga så det är värt besväret.

    SvaraRadera
  10. Åh vad tråkigt! Ska du inte försöka att reklamera ändå? Det kanske kan ge något ändå...

    SvaraRadera
  11. Jag skulle helt klart ha mailat dem och skickat med bilden och frågat om de vet vad som hänt. Självklart ett trevligt och bara undrande mail. De flesta företag är tillräckligt rädda om sitt anseende för att ersätta sånt här direkt!

    SvaraRadera
  12. Jag skulle maila dem och skicka med bilden. Reklamera varor som är trasiga eller liknande är självklart för mig. Speciellt om det skulle vara ett så fint lack. Det skadar aldrig att fråga om du kan få en ny flaska, i värsta fall säger de bara nej.

    SvaraRadera
  13. Man vet ju aldrig. Kanske det där är ett känt produktionsfel med flaskorna? Du kan ju inte få mer än ett nej om dom tror du tappat den i badrumsgolvet..

    SvaraRadera
  14. Oj! Den måste ju ha råkat ut för nått i postgången eller fabriken, fått en stöt och blivit väldigt skör på nått ställe. Usch vad tråkigt!
    Jag håller egentligen med alla uppmaningar om att det absolut är värt att ge det ett försök att reklamera den... Men själv hade jag aldrig orkat bry mig ändå, har tillräckligt att tänka på redan, så en flaska lack hade försvunnit ur mitt medvetande några timmar senare :p

    SvaraRadera
  15. Jag är rätt lat så jag hade nog inte gjort något, men samtidigt så har ju Leah Ann bra kundservice så maila henne om du orkar. Du kommer få en ny flaska.

    SvaraRadera
  16. Maila tycker jag! Det kan ju hända att det är fel på fler flaskor. De är så trevliga dessutom att det kommer inte vara några problem att reklamera!

    SvaraRadera
  17. Usch vad tråkigt:( Vet faktiskt inte vad jag hade gjort i din situation, förmodligen tjurat en stund och sedan beställt en ny...

    SvaraRadera
  18. Men alltså shit, fan vad skumt! Jag skulle maila dem. Det är ju inte säkert att de går med på att reklamera den men det är ju absolut värt ett försök liksom. Du har ju redan bilden så att slänga iväg ett mail till LlaRowe tar ju max en minut.

    SvaraRadera
  19. Ush vad tråkigt! Jag tycker också att du ska maila och skicka med bilden

    SvaraRadera
  20. Vilken jäkla otur!

    Jag tycker som alla andra här, maila till dem och ta med bilden! Man kan alltid reklamera en vara och jag håller tumme för du ska få ny flaska!

    Med vänlig hälsning
    /Eva

    SvaraRadera
  21. Oh no!
    Var faktiskt med om en liknande grej en gång, fast annorlunda... Hade precis köpt ett OPI Burlesque Sparkle-icious som jag lade ner rakt i väskan eftersom jag inte hade några hårda grejer nedstoppade där ändå, och skyndade iväg i vinterkvällen. Ut i kylan, in på en varm buss och ut i kylan igen, när jag kom hem hade temperaturförändringarna i kombination med att flaskan förmodligen blivit tappad någon gång innan jag köpte den gjort att den spontanspruckit rakt i min D&G-väska.... inte så käckt!

    SvaraRadera
  22. Hej alla! Jag tror säkert att Llarowe skulle hjälpt mig, men jag har kommit fram till att jag förmodligen inte orkar reklamera. Det känns helt enkelt inte så viktigt. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!