måndag 19 november 2012

Kiko #300

Mitt bidrag till Mrs Datas blå måndag är Kiko #300, ett havsblått lack med skimmer i turkost. Jag ser också en del större skimmerpartiklar. Väldigt vackert, om än inte unikt.

 
 Formulan är tunn och lätt att kontrollera, här finns inte minsta tillstymmelse till rinnighet. Det är skirt, jag har fyra lager på bilderna. Jag tyckte dock att det var fint även efter tre lager, men då var VNL:en lite tydligare.

Mitt betyg: 3/5

Kiko #300 is a greenish blue, or perhaps teal, with turquoise shimmer and some larger shimmer particles as well. Thin, smooth formula. It's sheer though, I'm wearing four coats in the pictures.

12 kommentarer:

  1. Inget unikt, men det är väldigt vackert. Skimret är väldigt fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker mycket om det, trots att det inte är unikt. :-)

      Radera
  2. Dina naglar är så perfekta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är de inte alls. Du skulle se dem utan lack, haha! :-)

      Radera
  3. blue monday, jag gillar popreferensen!

    SvaraRadera
  4. vackert även om det inte är unikt och Kiko har verkligen överraskat med grymt bra formula på de fyra lack jag testat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är också positivt överraskad. Kommer definitivt att köpa fler om jag får tillfälle någon gång. :-)

      Radera
  5. Hade Kiko varit mer lättillgängligt hade det här åkt upp på önskelistan på direkten. Nu... vågar jag inte skriva upp den där. Får nöja mig med att beundra dina bilder lite då och då istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju det tråkiga med mer svårtillgängliga lack.

      Radera

Kommentera gärna!