fredag 16 november 2012

Orly Rockets Red Glare

Jag blev ju inte så förtjust i Orly Unlawful eftersom jag inte kom överens med dess formula. Jag bestämde mig snabbt för att pimpa det med Orly Rockets Red Glare, ett rött glitterlack som släpptes med glitterkollektionen Flash Glam FX.

Det består av smått rött glitter och stora, röda hexagoner i en ofärgad bas. Det blev faktiskt jättefint! Mycket finare än vad bilderna visar, så snälla döm det inte för hårt. Bilderna blev inte bra, det visar inte alls hur fint det är.


 
Det här är två lättlackade lager ovanpå Unlawful. Formulan var inte alls så tjock som vissa glitterlack kan vara och det var hyfsat lätt att fördela glittren jämnt över nageln.

Mitt betyg: 4/5

This is two coats of Orly Rockets Red Glare over Unlawful. Rockets Red Glare was released with the Flash Glam FX collection and is made out of small red glitter and larger, red hex glitter in a clear base. The formula wasn't as thick as many glitters tend to be, but rather thin. The glitters spread evenly onto the nails without any greater effort.

24 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, och så mycket finare i verkligheten!

      Radera
  2. Ser ut som jordgubbssylt med jorgubbsfrön i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, men i verkligheten ser inte glittren sådär mörka ut alls. Det är bara glittrande rött. :-)

      Radera
  3. Läskande. Det ser ju jättefint ut. :) Inget fel på dina bilder inte.

    SvaraRadera
  4. Tänkte fråga dig en liten sak, för jag såg nämligen för ett par dagar sen att man kan köpa OPIs Euro Centrale kollektion på mbeuatylounge redan nu, men jag har fått för mig att den kollektionen egentligen skall släppas i början av februari nästa år? Tror du man kan köpa dessa ändå eller är det fake eller något annat fuffens kanske? Känns lite konstigt att transdesign har skapat egen sida för sina OPI för att dom har problem med dem för tillfället, medan mbeautylounge säljer nya OPI kollektionen flera månader i förväg :/

    Dagens nagellack är superfint btw! Jag har precis införskaffat mig mina första orly :D Ska bli kul att testa!

    http://www.mbeautylounge.com/nailpolish/281-opi-euro-centrale-nail-polish-collection

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är inte klickbara på mbeauty, och går ej att köpa än.. men visst blir man lite lurad av add-to-cart-knappen..... De brukar göra så. Lägga ut kommande kollektioner, långt innan de går att köpa där.

      Radera
    2. Jaha på så vis! Tur jag har er som kan lite mer om nagellacks-världen så att jag kan fråga :) Tack för upplysningen!

      Radera
    3. Så tråkigt när de retas sådär... :-)

      Radera
  5. Jättesnyggt! Har inte hittat nån swatch på det här lacket tidigare trots att jag letat. Nu äntligen får jag se hur det ser ut. det här ska hem till mig.

    SvaraRadera
  6. Ooohh! Ser ut som mosade bär <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör det. Fast inte lika mycket i verkligheten som på bilderna. Vet inte varför glittren ser så mörka ut på dem.

      Radera
  7. Hej.
    Jag har veckans blogg tävling på min blogg, och det skulle vara kul om du var med. Direktlänk: http://svenssonalva.blogg.se/2012/november/veckansblogg.html#comment. Lycka till. :D
    /Alva.

    SvaraRadera
  8. snyggt
    allt bra?
    tips Ska du köpa julklappar i år till barn så kika in på mitt bloggtips om den bästa leksaksaffären på nätet med super bra priser.
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Hade velat se detta över svart krämlack istället, tror det hade blivit snäppet vassare:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade nog blivit skitsnyggt! Men jag hade precis testat ett annat glittlack ovanpå svart och kände för något annat. :-)

      Radera
  10. Jättesnyggt! Perfekt som julaftonsmanikyr! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här skulle funka finfint på julafton! :-)

      Radera
  11. Ahhh. Jag tycker ohälsosamt mycket om Orlys lack :| behöver detta.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!