tisdag 6 november 2012

Essie Skirting the Issue

I dag har jag ett fantastiskt läckert lack åt er. En ny kärlek! Essie Skirting the Issue från årets höstkollektion. En helt underbar mörkröd jelly. Högglansig och saftig. Jag bar det i helgen och i kväll tänker jag lacka om till det igen. För jäklar - det här är bra grejer!


 
Tre lager på bilderna. Inget överlack. Och ändå glänser det så att man nästan blir tokig. Formulan var klockren. Lagom tjock och lättkontrollerad. Om man tål lite VNL så såg det utmärkt ut även efter två lager, men jag körde alltså på ett tredje.

Mitt betyg: 5/5

Är det inte helt underbart?'

I'm completely in love with Essie Skirting the Issue! It's a gorgeous, dark red jelly that's super glossy and juicy looking. This may very well be my favorite polish right now. I wore it this past weekend and tonight I'm painting my nails with it again. 
Perfectly smooth and creamy formula. This is three coats, but if you don't mind a little VNL you can settle for two coats.

24 kommentarer:

  1. Jösses vad snyggt! Måste kanske tänka om lite för jag hade bestämt mig för att hoppa över den där kollektionen. Hmmm...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är ett måste i alla fall. Helt klart favoriten ur kollektionen!

      Radera
  2. Jag tänkte hoppa kollektionen helt, inget lack lockade mig. Men alltså, vad tänkte jag med? Det här måste jag skaffa. Det är väldigt vackert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänkte att detta skulle bli en favorit när jag såg det i flaskan och jag hade rätt. Klart värt att skaffa!

      Radera
  3. men MUMS! Åh. Jag borde lyssnat på mig själv,
    det verkar ju vara precis som jag först tänkte när jag såg det!
    Läste en dålig recension om det och glömde bort det lite.. men...
    Jag älskar ju sådana här lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste också en dålig recension, men kommer inte ihåg vart. Var därför rädd att jag skulle bli besviken, men som tur var blev jag inte det. :-)

      Radera
  4. Wow vilken färg! Verkligen super snyggt.

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg färg! "Tur" det är en jelly eftersom jag inte är en fan av den formulan annars hade det lätt åkt upp på önskelistan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, gillar man inte jelly så är det här nog ingen hit. :-)

      Radera
  6. Ohh vad fint! Måste skaffa denna!

    SvaraRadera
  7. Vilken otrolig glans och jag älskar den blodröda färgen. Yum. Måste nog ha. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste du! Tror du skulle gilla det!

      Radera
  8. Jaha.. hmm, ska jag plötsligt handla Essie nu...det ser inte bättre ut än att jag måste tro på dig att det där måste jag ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är ett måste om man gillar jellys. Det här är den perfekta höstjellyn! :-)

      Radera
  9. Åh, ser riktigt blodigt ut. Hade kunnat funka till Halloween också ju. Med det sagt så bör jag kanske påpeka att jag tyckte att det var riktigt snyggt. Det kommer dock inte att hamna i min kundkorg, eftersom jag gång på gång konstaterat att mörkröda lack inte är något för mig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det var nog bra att du påpekade det! Jag kan ju väldigt sällan motstå rött i någon nyans. Möjligtvis att riktigt ljusröda inte är min kopp te... :-)

      Radera
  10. Jasså ja, det kan alltså se så där snyggt ut? Jag måste ju haaaa! Oväntat. :D

    SvaraRadera
  11. Jag tyckte det var så himla svårlackat, på mina naglar blev det så sjukt fläckigt! Funderar på om det kan ha att göra med mitt baslack? Vilket använde du?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!