lördag 3 november 2012

Depend #334

Depend #334 var det av lacken i höstkollektionen som såg mest intressant ut. Det är benvitt med rosa flecks. Jag gillar verkligen hur det ser ut, men tyvärr var formulan inget vidare. Mer om den efter bilderna.

 Formulan var tjock, seg och jobbig att lacka med. Jag behövde tre lager för att det skulle bli ett jämnt, täckande resultat.

Hade formulan varit bättre hade jag absolut rekommenderat att man lade vantarna på detta, men som den är nu tycker jag inte riktigt att det är värt mödan.

Mitt betyg: 2/5

Depend #334 is off-white with pink flecks. Pretty interesting to look at, I just wish it had been easier to use. The formula is thick and stringy. This is three coats.

18 kommentarer:

  1. Som ett ägg! Det är jättesött men nej, inte om formulan är usel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, hade formulan varit bättre hade det varit klockrent. :-)

      Radera
  2. Det är ju annorlunda så det hade varit kul att äga men när du varnar för formulan så håller jag nog tassarna ifrån det här. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ska man skaffa det så bör man vara utrustad med ganska mycket tålamod när man tar sig an det.

      Radera
  3. Det är gulligt, men eftersom formulan låter hemsk är det inget jag kommer att skaffa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte värt mödan enligt mig. :-)

      Radera
  4. Det ser verkligen unikt ut, men om formula är jobbig så avstår jag nog.

    SvaraRadera
  5. Jobbigt, med formulan, men väldigt kul att se på!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker lacket ser hemskt tråkigt ut. inget jag skulle köpa iallafall, oavsett hur formulan är :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt? Jag tycker det här känns väldigt o-tråkigt med tanke på att det är så udda. :-)

      Radera
  7. Svar
    1. I know, it's so cute! Had the formula been better it would have been perfect! :-)

      Radera
  8. Jag gillade ju också detta. Varför kan folk inte bara fixa bra formel på lacken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fattar inte heller varför man inte ser till att formulan är bra innan man släpper det? Slarv!

      Radera
  9. Spännande lack för att komma från Depend:) Inget för mig men det var otippat och kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kul att de släppte något som känns så pass unikt!

      Radera

Kommentera gärna!