söndag 25 november 2012

Orly Torrid

Denna söndag har jag ett vackert rött lack åt er som jag redan hunnit bära två gånger. Orly Torrid från julkollektionen Naughty and Nice. Julrött med vackert skimmer. En riktig godbit, särskilt i solljus (vilket man ju i och för sig inte är direkt bortskämd med den här årstiden) och i lampljus.


 Formulan är lite rinnig, men inte så pass att det är avskräckande på något sätt. Den ojämna kanten på långfingernageln är inte resultatet av formulan utan på att jag lackade naglarna med håret hängade framför ögonen och därför inte såg vad jag höll på med. Irriterande. Två lager täcker helt.

Mitt betyg: 4/5

Jag gjorde en snabb (och ganska ful) jämförelse mellan Torrid och Smolder från Fired Up. Varför vet jag inte, de är ju ett dugg lika. Men jaja. Här är den i alla fall.

Nej, verkligen inte ett dugg lika.

Orly Torrid from the Naughty and Nice collection is a pretty christmas red with gorgeous shimmer that looks incredible in the sun (which we rarely see here in the Sweden this time of year). The formula was slightly runny, but if you like the color I would'nt let the formula stop me. It's not that bad and it covers nicely in two coats.
For some reason I decided to make a comparison between Torrid and Smolder. Don't ask me why, They're clearly not similar at all.

33 kommentarer:

  1. Torrid är en favorit. Helt underbart röd med så fint skimmer i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar det! Har massor av liknande redan men kan inte hjälpa att jag vill ha alla nya som släpps också. :-)

      Radera
  2. Supersnygg röd! Jag tänkte mer på hur den är jämförd med OPI Wocka Wocka! ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror finishen är annorlunda, Wocka Wocka har väl lite mer av en pärlfinish?

      Radera
  3. Vilken underbar röd färg! Verkligen hur snygg som helst!

    SvaraRadera
  4. Jättefin röd. Ser riktigt julig och härlig ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den här funkar absolut till jul. Själv har jag dock inte bestämt mig vad det blir för julmanikyr ännu. :-)

      Radera
  5. Åh, jag har suktat efter Torrid ett tag nu och dina bilder gör mig inte mindre sugen. Gud, vilken dösnygg röd färg! Det får nog bli att klicka hem den trots allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra, gillar du röda skimmerlack kommer du inte att ångra dig!

      Radera
  6. Jättefina bägge två. Skulle kunna tänka mig båda två, men nog Torrid lite mer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker faktiskt att båda är måsten. :-)

      Radera
  7. Väldigt fin färg! Inte så jag måste införskaffa den, jag har säkert något liknande redan, men den var ju väldigt läcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de flesta lacknördar sitter nog på både en och två varianter av detta. :-)

      Radera
  8. Himla fint och juligt men inte så himla spännande tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, spännande är det ju inte, mera klassiskt.

      Radera
  9. Jag älskar Torrid, helt klart ett av de finaste röda jag har :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar sig nog inte in på favoritlistan men är himla vackert!

      Radera
  10. Jämförelser behöver ju inte alltid vara med två liknande lack. Det är kul med jämförelser av två lack som ligger i samma genre tex också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är själva syftet med jämförelser att se om det har några dupes, därför kändes det här mest konstigt. :-)

      Radera
  11. Körsbärsnaglar, mumma!

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara bilder! Det ser jättevackert ut!

    SvaraRadera
  13. det är som att nyårsafton redan är här! mycket fint!
    (så mycket för blue monday :) )

    SvaraRadera
  14. Jag fick också möjligheten att testa det här och det står hemma och bara väntar. Ser superfint ut.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!