fredag 13 augusti 2010

Milani Fairy Tale

Milani Fairy Tale släpptes med Halloween-kollektionen Black Magic förra hösten. Det är ett svart lack med blått, finkornigt glitter.

Jag ber om ursäkt för att bilderna blev så usla i dag.

Lacket är tunt i konsistensen, men det går ändå lätt att lacka med. Den svarta basen är väldigt skir så man behöver ganska många lager för att uppnå full täckning. Jag lackade fyra lager.

Jag tycker Fairy Tale är riktigt fin! Det blåa glittret syns tydligt och inte bara på nära håll.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "På långt håll ser det ut som en 14-årings ångest, men på nära håll är det fint. Det händer lite där."

Annars har jag drabbats av en jobbig förkylning. Jag har haft feber till och från och känt mig riktig hängig. Det värsta med att vara sjuk är att jag blir så rastlös. Men måla naglarna orkade jag såklart, haha!

English: Milani Fairy Tale is a black polish with blue micro glitter. The black base is pretty sheer so you need quite a few coats to make it opaque. I used four. Otherwise the formula was thin, but easy to control on the nail. I think this is pretty, I like that the glitter is visible from a distance and not only up close.

11 kommentarer:

  1. Hahaha... Fjortonårings ångest... Var får han allt ifrån! Snyggt med det blåa glittret, annars lite för mörkt för mig. Med sådana mörka lack till mina blekfisfingrar blir mer 40-årskrisångest. LOL!

    SvaraRadera
  2. Nu har han överträffat sig själv, sambon! Åh, vad bra sagt!

    Jag älskar den typen av lack men misstänker att det påminner rätt mycket om Blk Bila Bong och Blackened Bleu? Eller? Jämförelse, tack! :D

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, "14-årings ångest, men på nära håll är det fint. Det händer lite där.". Jag tror jag dör, din sambo är så skön;)!

    SvaraRadera
  4. Oioioi, den var superlekker! :D

    God bedring, det er ikke noe gøy å være forkjølet. :/

    SvaraRadera
  5. Fint lack! Hoppas du blir frisk snart :)

    SvaraRadera
  6. Mia: Ja, det vet jag faktiskt inte, haha! Jag gillade inte heller så här mörka lack förut, men har övat mig på det. :-)

    Sminkan: Ja, jag tycker också att det här var en av hans bästa kommentarer. Kanske kan bero på att han också är förkyld och lite febrig. Då släpps kreativeten fri! :-) Jag har dock varken Blk Bila Bong eller Blackened Bleu så någon jämförelse kan jag tyvärr inte göra.

    Aila: Ja, han är rolig, sambon. Och han myser när han läser alla snälla kommentarer. :-)

    Solveig: Visst är den! Synd att jag inte fick bättre bilder bara.

    Nailspotting: Tack, jag kurerar mig med massor av glass, choklad och Xbox-spelande. :-)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det var väldigt snyggt. Och dina naglar ser fantastiska ut... Din sambo kommer som vanligt med roligaste liknelserna. Jag har visat din blogg för min pojkvän och försökt få honom att utveckla sina nagelkommentarer, men han fortsätter att välja det diskretaste lacket när jag frågar vilket som är finast...

    SvaraRadera
  8. hihi, "14-årings ångest"

    Väldigt väldigt fint, men lite väl skirt för att hamna på min inköpslista

    SvaraRadera
  9. Hej! Var kan man få tag på milani- lack? Kram A

    SvaraRadera
  10. Emma P: Tack! Ja, ibland överträffar sambon sig själv! :-)

    Kajalpennan: Ja, jag tycker också det är lite väl skirt. Synd på ett så fint lack!

    Anonym: Vad jag vet finns inte Milani i Sverige. Jag köper mina från amerikanska Cherryculture.com.

    SvaraRadera
  11. Mycket rolig kommentar från sambon =) Lacket är hur tjusigt som helst!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!