måndag 30 augusti 2010

China Glaze First Class Ticket

I dag har jag lackat om till ett av Vintage Vixen-lacken, First Class Ticket. Det är ett blåtonat lila lack med blått skimmer.

Formulan på First Class Ticket är bara bra. Det verkar som att China Glaze verkligen har lyckats med formulan på Vintage Vixen, det brukar kunna variera ganska mycket mellan olika kollektioner. Jag lackade tre lager, men de flesta klarar sig nog med två. Jag upptäckte en ojämn fläck på ena nageln efter två lager och då fick samtliga naglar ett tredje lager.

First Class Ticket är ett vackert lila lack, men det är inte särskilt unik och det känns inte som ett måste.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det där är ett så kallat mellanlack."

English: First Class Ticket is a nice purple with blue shimmer. It's pretty, but perhaps not that unique. China Glaze seem to have their formula down with Vintage Vixen. This was easy to apply, neither too thick nor too thin. I used three coats, but you can probably get away with just two.

14 kommentarer:

  1. Håller med dig att Vintage Vixen nagellacken verkligen är lättlackade :)

    SvaraRadera
  2. Det är fint!
    Men jag var inte beredd på att det var fullt så mörkt, så blev lite besviken när jag fick mitt.
    Tycker det var för likt OPI-Ink, iaf på håll.
    Tänkte först göra mig av med det, fast.... Hmm... :P

    SvaraRadera
  3. Fick hem bland annat Ingrid och Foxy idag, ska bli spännande att se om de är lika snygga i verkligheten. Tänkte fråga vilket bas och toplack du använder. Jag har testat Nail Tek Foundation II (som jag gillar) OPI bas (som jag inte gillar, naglarna blir missfärgade), OPI top (som inte riktigt funkar) och Seche Vite (gillar!).

    SvaraRadera
  4. Jag är barnsligt förtjust i de här blå/lila nyanserna.

    SvaraRadera
  5. Vet inte varför, men vill ha allt jag ser som är blurple på det sistonde. Speciellt lack. :p superläckert ju!

    SvaraRadera
  6. Veldig fin, en av de få jeg endte opp med å kjøpe av VV. Fin til høsten!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att det här var otroligt snyggt. Inte alls mellan...

    SvaraRadera
  8. Skulle just prova den här men såg dina bilder så jag väntar lite fast jag tycker det är väldigt fint!

    SvaraRadera
  9. EmLa82: Ja, verkligen!

    Andrea: Jag var nog beredd på att det skulle vara mörkt, men jag förstår egentligen inte varför jag köpte det. Har så många lack som liknar detta.

    Anne: Ingrid har jag inte testat ännu, men Foxy är underbar! Jag har ganska länge kört på Orly Bonder som baslack och Seche Vite som topplack. Funkar bra för mig! :-)

    SminkJante: Ja,jag brukar också gilla dem.

    Honi: Haha, jag man går ju igenom sina perioder. :-)

    Emma P: Sambon är inte alls förtjust i de här höstfärgerna. Han längtar tillbaka till sommarlacken. :-)

    Nailspotting: Vilken slump! Ser fram emot att läsa vad du tycker om First Class Ticket när du testat det. :-)

    SvaraRadera
  10. Jag har en lånad liten kamera som inte är så bra, men jag ska försöka få en bra bild på mina ögonbryn, så att jag om fyra veckor kan visa ifall produkten var bra eller inte. (bra för just mina ögonbryn)

    Ifall den här inte är bra såg jag att någon annan lämnade en kommentar i mitt inlägg om en annan produkt. Vem vet den kanske fungerar.

    Jag är själv tveksam / misstänksam emot allt som påstår att de kan få fransar och ögonbryn att växa.

    Ska snart ge mig på att skriva mer om USA-resan. Är bara lite trött just nu har varit på sjukhuset i natt med dottern.

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder! Mina bilder blev inte alls lika bra... Det inlägget ligger i arkivet och skäms men jag tror inte jag kommer ta om några bilder av det lacket på länge så jag kankse publicerar det. Det är fint men det finns såååååå många andra lack jag gillar sååååååå mycket mer.

    SvaraRadera
  12. Oj, det var jättesnyggt tycker jag. Håller med om att Vintage Vixen-lacken har riktigt bra formula!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!