söndag 1 augusti 2010

China Glaze Nova

I går var jag på världen trevligaste fest. Temat var vitt så jag bar en vit klänning, men jag kände inte för att matcha med vita naglar. Jag plockade i stället fram det helt hysteriska glitterlacket Nova från China Glazes Specialty-kollektion som släpptes förra året.

Det består av massor av silverglitter, både små och större korn, samt stort holografiskt glitter i en ofärgad bas.

Först lackade jag tre lager, men när jag fotade naglarna upptäckte jag några större kala fläckar på ett par av naglarna så jag lackade ett fjärde lager. På bilderna ser man att det fortfarande inte täcker helt, men jag tyckte faktiskt inte att det syntes i verkligheten.

Det här är andra gången jag väljer Nova när det vankas fest, det ger helt galet blingiga naglar. Det är ett roligt lack som faktiskt nästan är lite för mycket, även för mig som älskar glitter.

Eftersom glittret är grovt blir ytan väldigt, väldigt skrovlig. Jag toppade med två lager Seche Vite, det hjälpte lite men inte helt.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det är lite för mycket glitter."

English: Yesterday I went to a party. The theme was "white" so I wore a white dress, but I didn't feel like a white polish. So I grabbed my bottle of China Glaze Nova, a crazy sparkly glitter polish. I think it's a fun polish, but it's almost too much. I used four coats and as you can see the glitter still don't cover the whole nails.

16 kommentarer:

  1. HAha, snakcka om bling-bling nagellack :)

    SvaraRadera
  2. haha, din sambos kommentar var fantastisk idag.

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen glittrigt =) Häftigt!

    SvaraRadera
  4. Jag kan tänka mig att det är silverversionen av Medallion. De är magiskt glittriga men jag förstår vad du menar med att det nästan blir för mycket. Fast samtidigt inte. Det är ju skönt att bara gå rakt in i glitterväggen och stanna där ibland.

    SvaraRadera
  5. EmLa82: Ja, det är helt sjukt faktiskt! :-)

    adk: :-)

    Kerstin: Ja, det är svårt att slita blicken från naglarna när man bär Nova! :-)

    Sminkan: Ja, Medallion är nog Novas guldiga tvillingsyster. Är sugen på att skaffa den också. :-)

    SvaraRadera
  6. Fullträff om man vill ha blingafestnaglar.

    SvaraRadera
  7. Är det lika jävligt att få bort som man skulle kunna tro? :O

    SvaraRadera
  8. SminkJante: Ja, blingigare än så här är nog svårt att få! :-)

    Sparris: Jävligare! :-)

    SvaraRadera
  9. Kan aldrig bli för mycket glitter för mig. Urhäftigt!!

    SvaraRadera
  10. Jäkligt party! Men kan tänka mig att det inte är fullt lika festligt när det ska av...?

    SvaraRadera
  11. Grymt fint lack att ha, speciellt på en tema vit-fest ju! :D Jag har Mad As A Hatter, och blir galen av att ta bort glittret trots att jag än så länge bara toppat andra lack med 1! lager av MAAH.. Gah!

    Men jag kanske kan lösa detta med dip-in removern! :D

    SvaraRadera
  12. var köper man det? vill ha vill ha!! kram

    SvaraRadera
  13. Mia: Jag är också tokig i glitter, de är så festliga! :-)

    Sarah: Du måste köpa det! :-)

    Kajalpennan: Eller hur!

    Maria: Ja, det är synd om man ska behöva dra sig för att använda glitterlack pga borttagningen. Testa dip-in removern, skulle vara skoj att höra vad du tycker om den!

    Julia: Det var som med de flesta glitterlack, tog lite längre tid. Jag använde Depends Dip-In remover och det funkar, men man får ju hålla fingret i burken en längre stund.

    Hanna: Tyvärr tror jag inte att Nova finns att få tag på i Sverige. Jag köpte mitt från den amerikanska webbshopen Transdesign.com, men det finns också hos 8ty8beauty.com. Hoppas vi ses på tisdag! Kram på dig! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!