söndag 15 augusti 2010

China Glaze Foxy

Det blev ingen omlackning igår, kände mig alldeles för hängig. Men i dag är jag piggare och bestämde mig för att testa det första av Vintage Vixen-lacken, Foxy.

Foxy är ett lite rostrött skimmerlack som drar åt brunt. Det är så vackert och alldeles perfekt till hösten.

Formulan var ganska tjock, men ändå lite rinnig på något sätt. Först tyckte jag den kändes lite knepig att lacka med, men när jag vant mig gick det bra. Det är välpigmenterat och täcker med ett tjockt lager eller två tunnare. Jag körde på två lager.

Färgen på Foxy är väl kanske inte den unikaste i lackhistorien, men det gör henne ju inte mindre bedårande, eller hur?

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det är jättevackert. Sjukt fint. Det är rött, men ändå inte rött."

Jag måste säga att China Glaze gör de bästa höstkollektionerna enligt mitt tycke. Retro Diva från förra året var en av mina favoritkollektioner någonsin, vartenda lack var en fullträff. Rodeo Diva från 2008 var nästan lika bra, även om jag tycker Retro Diva var snäppet vassare.

English: Foxy is a rusty red that leans a little brown. It's so beautiful it makes me long for fall. The formula was a little strange, thick but runny somehow. At first I thought it was a bit tricky to apply, but I soon got the hang of it and it applied just fine.

16 kommentarer:

  1. Hi! Nice blog you got there :)
    I'm a follower now!

    Maybe you can check my blog out as well and become a follower?
    http://tesjoesblog.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Rodeo Diva! Missade Retro lite men har i efterhand kommit på att den inte är så dum den heller.

    Foxy ser fin ut. Sneglade på ett Diamond Cosmetics-lack innan som har samma ton. Kanske ska lacka med det ändå. Vill ena stunden lacka med höstlack och andra passa på att lacka med sommarlack. Man blir alldeles kluven. :)

    SvaraRadera
  3. Längtar efter mina Vixen!
    Jag föll aldrig för Retrolacken med Rodeo gillade jag verkligen och har de flesta

    SvaraRadera
  4. Denne var helt nydelig på deg!
    Jeg er enig i at Rodeo Diva og Retro Diva er noen av de vakreste kolleksjonene som er gitt ut ever! Jeg har ikke falt totalt for VV ennå, men jeg bare må ha Ingrid! :)

    SvaraRadera
  5. Snyggt, mycket mer rostigt i färgen än jag hade väntat mig men det var snarast en positiv överraskning.

    SvaraRadera
  6. Tessa: Thank you, I will surely check out your blog! :-)

    Pamsan: Jag dras också mellan höst- och sommarfärger. Gah! :-)

    Kajalpennan: Jag har alla Retro-lacken utom två, tror jag. Men bara några stycken från Rodeo eftersom mitt intresse för nagellack var rätt nytt då och jag fortfarande köpte ganska modesta mängder lack. :-)

    Solveig: Jag kände inte heller någon större kärlek till VV i början, men det tog sig sen. :-)

    SvaraRadera
  7. Riktigt fint! Och håller helt med dig, CG 'är bäst på höstlack! Rodeo diva är en av mina absoluta favoritkollektioner...

    SvaraRadera
  8. Stiligt! Det känns nästan positivt att hösten nrämar sig, men bara nästan!

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Jag gillar din blogg! Annorlunda jämfört med min, men jag blir glad av den och sambons kommentarer är bara så roliga! ;)

    Snygg höstfärg!

    SvaraRadera
  10. otroligt snyggt, en het höstkandidat :D

    SvaraRadera
  11. Emma P: Tack!

    Kerstin: Ja, man längtar faktiskt lite efter hösten när man lackar med vackra höstfärger. Men jag försöker att njuta av sensommaren i alla fall. :-)

    Tina: Tusen tack för dina snälla ord! Jag har varit inne på din blogg flera gånger och suktat över alla läckra recept och bakverk. Att äta är väl mitt näst största intresse kan man säga. :-)

    Linda: Eller hur! :-)

    SvaraRadera
  12. riktigt läckert! tack för tipset om opi extravagance,fanns mkt riktigt på åhlens c.köpte det åt en person som jag tyckte förtjänade det, men insåg också vilken dyr hobby du har :)

    SvaraRadera
  13. OHHH YEAAHHH! Den är riktigt ljuvlig. Jag vill ha hela kollektionen.

    SvaraRadera
  14. adk: Ja, DS-lacken är inte billiga direkt. Men jag köper mina från USA, där är de bra mycket billigare. :-)

    Sminkhörnan: Ja, jag har sju av lacken, men måste ha några till i alla fall. De är så fina!

    SvaraRadera
  15. Väldigt vacker färg! Ifall jag inte hade varit så dunderbesviken på China Glaze lacket jag köpte hem för ett tag sedan, hade jag genast satt upp detta lack på min önskelista.

    Vågar inte slösa pengar på något som var så dåligt, men det kan ju ha varit en måndagsexemplar... Ifall någon jag känner har ett lack ifrån dem så kan jag ju alltid testa igen, men det blir inget mer köp av det märket för mig, förens jag är säker på att andra är bra.

    SvaraRadera
  16. Carina: Jag tycker absolut att du ska ge China Glaze en andra chans. De flesta av deras lack har bra formula, men självklart finns det undantag. Det tycker jag gäller alla märken.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!