onsdag 11 augusti 2010

OPI DS Extravagance

Det blir ett kort inlägg i dag eftersom jag är lite trött efter gårdagens festligheter.

OPI DS Extravagance
är ett rödtonat lila lack med ganska subtilt holografiskt skimmer. Det är ett vackert lack, men också ganska diskret och klassiskt. Den holografiska effekten är som sagt inte särskilt "in your face", utan mer åt det diskreta hållet.

Formulan var perfekt och det behövdes bara två lager för att täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det var jättefint med glittret."

Jag har bara två av DS-lacken, men skulle ge min högra stortå för Glamour och Mystery, som dessvärre är rätt svåra att få tag på.

Har ni några DS-lack? Några favoriter?

English: I'm keeping it short today since I'm quite tired after yesterdays party. OPI DS Extravagance is a red toned purple with subtle holo shimmer. I think it's very pretty and classy.

21 kommentarer:

  1. Jag har Glamour och Mystery! Jag hade Extravagance också men gav bort det. Om du kommer på något roligt byteslack kan jag nog offra Mystery faktiskt, för jag är inte så kär i den.

    SvaraRadera
  2. mystery finns väl kvar på transdesign om jag inte minns helt fel?

    SvaraRadera
  3. Jag har nog en 15-20 DS-lack. Har bara testat kanske 3 av dem dock. Jag brukar nämligen vilja spara det bästa till sist.

    SvaraRadera
  4. ...har bl.a. detta, men har inte provat det ännu.

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt nagellack. Vad är det för speciellt med DS-lacken?

    SvaraRadera
  6. Extravagance köpte jag preciiiis på eBay. Kul att du swatchade den nu. :) Snyggt som bara den!

    I övrigt älskar jag Glamour och Fantasy. Mystery är jag sugen på också. Och en massa andra om jag ska vara ärlig. :)

    SvaraRadera
  7. Det var ett väldigt vackert lack trots den lite diskreta holo-effekten. :) Skulle den bara ha normalt skimmer skulle den ju faktiskt bli lite småtråkig!

    SvaraRadera
  8. Jag har ett antal lack som jag tänkt lägga ut på tradera så småningom (när jag får tid) däribland Mystery om du vill ha det istället så säg bara till.

    SvaraRadera
  9. Några DS-lack finns f.ö. på www.nailsbodybeauty.se. För 249 spänn...huvaligen!

    SvaraRadera
  10. Det är ganska fint. Fast samtidigt finns det ju lack med mkt mer holoeffekt som känns roligare...

    SvaraRadera
  11. Det är jättesnyggt!
    Jag vill också ha Glamour, suck...

    Men ja, Mystery finns på Transdesign! :)

    SvaraRadera
  12. Denne er så nydelig, ett av mine yndlingslakk! Den er kjempefin på deg! :D

    Jeg fant både denne og Glamour på en OPI-butikk i Doha, jeg var i lykkeland. De hadde massevis av gamle DS-lakk, og jeg tror ikke de hadde anelse om hvor sjeldne de var. :)

    SvaraRadera
  13. Mystery finns för under $12 på eBay från en säljare jag själv bara haft positiva erfarenheter av. =)

    SvaraRadera
  14. Sminkan: Lyckos dig som har såna finingar i samlingen! Jag köper nog Mystery vid nästa TD-beställning.

    Krex: Tack för tipset! Kollade och de hade det ju inne. Sist jag kollade såg jag det inte, men kanske var det tillfälligt slutsålt då. :-)

    Sarah: Åh, det skulle vara kul att se swatches på de du har på din blogg!

    EmLa82: Förutom att de är dyrare än OPIs vanliga lack så har många av dem holografiskt skimmer, men inte alla.

    ClawsinColor: Fantasy måste jag spana in!

    Mia: Ja, visst är det tjusigt!

    Maria: Jag håller med!

    Anna: Tack, vad gulligt av dig, men jag köper ett nästa gång jag beställer från Transdesign.

    Emma P: Ja, det är ju inte något av de bästa hololacken man sett direkt. Men helt okej.

    Andrea: Såg att det fanns ett Glamour till salu på eBay igår, men har inte råd just nu...

    Solveig: Här i Sverige är DS-lacken hutlöst dyra så jag skulle nog inte köpa dem här. Om de inte reades ut förstås. :-)

    Sparris: Hos Transdesign kostar de bara 6.95. Men om man inte vill köpa många lack utan bara ett så blir såklart eBay billigare. :-)

    SvaraRadera
  15. Hej! Hittade just din blogg, trevlig - och vilka bra bilder du tar! Hit kommer jag tillbaka :-)

    SvaraRadera
  16. finns det ngn affär i sthlmsområdet som säljer detta, el är allt via nät, anne?

    SvaraRadera
  17. adk: Jag vet att Åhléns City har DS-lacken, men jag vet inte om de har just Extravagance. Men det är inte omöjligt!

    SvaraRadera
  18. tack för tipset, anne! och…fortsätt, fortsätt, bara fortsätt! :)

    SvaraRadera
  19. Jag har Mystery och Glamour. Är, precis som Sminkan, inte alls kär i mitt Mystery

    SvaraRadera

Kommentera gärna!