torsdag 5 augusti 2010

Lackleverans från Transdesign

I förmiddags hämtade jag ut ett mycket efterlängtat paket från Transdesign. Det var sju lack från China Glazes höstkollektion Vintage Vixen och två lack från Orly.

Orly Royal Navy. Från sommarkollektionen In the Navy. Bilden gör inte färgen rättvisa, det är några nyanser mörkare i verkligheten och lacket har väldigt finkornigt glitter i grönt. Det här var jag bara tvungen att ha efter att jag hade sett Scrangies swatchar.

Orly Viridian Vinyl. Från Plastix-kollektionen. Ett mörkt turkost lack som ska torka sidenmatt.

China Glaze Classic Camel. Bilden visar inte riktigt det vackra guldskimret, men det finns där. Ett väldigt udda lack, men förhoppningsvis kommer jag att gilla det på naglarna.

China Glaze Midnight Mission. Gah, det här är så vackert! Längtar efter att testa det!

China Glaze Jitterbug. Ser ut att vara väldigt lik OPIs Lucerne-tainly Look Marvelous. Måste jämföra dem vid tillfälle.

China Glaze Bogie. Kanske det ultimata höstlacket? Otroligt vackert lila lack.

China Glaze Foxy. Ett rostrött lack som drar något åt brunt. Ser fantastiskt ut i flaskan.

China Glaze Ingrid. Jag har ett gäng taupe-färgade lack sen tidigare, men faktiskt inget med skimmer så det känns som att Ingrid fyller ett hål här.

China Glaze First Class Ticket. Det enda lacket i den här leveransen som jag inte blev särskilt till mig över. Det känns liksom som att jag sett det förut. Förhoppningsvis ändrar jag mig när jag testat det!

Jag vill nog ha några fler lack från Vintage Vixen. Riveter Rouge känns som ett måste (kolla in Sminkans swatchar så förstår ni varför). Swing baby och Going My Way? känns också frestande.

Nu ska jag bara bestämma mig för vad jag ska lacka med härnäst.

15 kommentarer:

  1. Oh, jag vill så ha Ingrid! De swatchar jag sett hittills är helt fantastiska. Hade lagt en hel hög med lack i korgen hos H2TBeauty nyligen men höll mig från att beställa :)

    SvaraRadera
  2. Bogie är jag nyfiken på :) Ska beställa lite China glaze snart så får se om den slinker ned.

    SvaraRadera
  3. Jag blev också helt betagen i Royal Navy tack vare Scrangie. Den ska med i nästa beställning har jag bestämt!

    SvaraRadera
  4. Hej!! Prova Orly lacket från Plastix kollektionen! Ser så läckert ut :)

    SvaraRadera
  5. Testa Foxy! Testa Foxy!!

    SvaraRadera
  6. Åh härliga lack! Väntar också på leverans från TD. Hur lång var leveranstiden för dig? Har inte beställt därifrån tidigare så jag är lite nyfniken :)

    SvaraRadera
  7. Nailspotting: Ja, jag har också höga förväntningar på Ingrid. Hoppas bara att jag inte blir uttråkad lika snabbt som jag brukar av taupe-lack.

    Honi: Bogie och Midnight Mission är nog de två jag tror mest på. :-)

    Emelie: Det är verkligen helt galet blått!

    Åsa: Fixat! :-)

    Anonym: Jag är inte riktigt sugen på höstlack ännu, kanske beror på det fina vädret i dag, men swatches kommer!

    Pamsan: Den här gången tog det tretton dagar, vilket är något längre än vad det brukar ta. Hoppas du får ditt paket snart! :-)

    SvaraRadera
  8. Hej
    Har du beställt i flat rated från Transdesign? Har de börjat med det. När jag tittade häromdagen såg jag inte den shippingmöjligheten. Hur gjorde du?
    Mvh
    Lo-Isa Bergquist

    SvaraRadera
  9. Anonym: Japp, använde flat rate-box. De har börjat med det igen, men alternativet är inte listat utan man får skriva i comments-rutan "please use flat rate box" så fixar de det.

    SvaraRadera
  10. Midnigtht Passion ser alldeles underbart ut!

    SvaraRadera
  11. Jag fick också mina td nagellack igår :) Lite china Glaze och orly.

    SvaraRadera
  12. Och jag har suktat efter Royal Navy ett bra tag nu, ska nog ta å beställa den snart. Såå snygg, älskar blåa lack;)!

    SvaraRadera
  13. Tack för infon om Transdesign. Har nu beställt Royal Navy och lite andra lack från Swiss coll. Kan knappt vänta på at pröva Royal Navy, darrar nästan av upphetsning : - )

    Tycker du har blivit så bra på att visa lack. De ser sådär blanka och perfekt målade ut som hos scrangie.
    Mvh
    Lo-Isa Bergquist

    SvaraRadera
  14. Hej hur går du hem lacken, läste på transdesign att de inte skickade internationellt eller läste jag helt tokigt?

    SvaraRadera
  15. Iminarodastovlar: Hm, jag vet inte vart du har läst det någonstans. Jag beställde ju därifrån för mindre än en månad sen och det gick hur bra som helst. Går man in under deras FAQ så står det också att de skickar internatioellt. Men om man vill ha det billigaste shipping-alternativet, flat rate-boxen som tar 9 lack för 18 dollar, så finns det inte listat bland shipping-alternativen utan man får be om det i comments-rutan. Skriv bara "please use flat rate box" så fixar de det. Lycka till!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!