fredag 27 augusti 2010

Orly Space Cadet

Jag säger då en sak. Det är tur att inte alla kollektioner som släpps är lika läckra som Cosmix FX, då hade jag antagligen varit barskrapad och skuldsatt upp över öronen.

Space Cadet är det av lacken i Cosmix FX som har tydligast duokrom effekt. Det skiftar färg mellan lila, grönt och guld. Vansinnigt vackert!


Formulan var lätt att lacka med, varken för tunn eller för tjock. Det är dock något skirt och kräver tre lager. Men det är utan någon som helst tvekan värt det.

Space Cadet är ett sådant lack som jag definitivt vill ha en back up av.

Betyg: 5/5

Sambons kommentar: "Det där är en showstopper."

English: This is such a crazy awesome polish. There aren't words to describe it's beauty. It's a shimmery purple, green and gold duochrome. God, I wish there were more polishes like this one out there. Or maybe not, cause I would without a doubt be broke if there was. Anyway, the formula was great. It's a little sheer so you need three coats to make it completely opaque.

18 kommentarer:

  1. Vill ha vill ha vill ha! :-)

    SvaraRadera
  2. Neeeeej! Jag skulle ju precis posta min notd med just det här lacket... :D
    Det kan ju få ligga till sig lite i och för sig, jag visar ju Sanguine så jag har ju något nytt nagellack uppe alla fall. Space Cadet är ett av de läckraste lacken jag sett på länge och då är ändå hösten riktigt fylld av magiska lack. Jag lyckades faktiskt matcha lacket med min klänning idag, lustigt nog. Kände mig väldigt genomtänkt.

    SvaraRadera
  3. Ja det var det första jag testade av Cosmic-lacken också :)
    Det kan vara det häftigaste lack jag har..!
    Efter det tog jag Lunar Eclipse, som också är underbar, så härligt mättad blå (med liite lila)

    SvaraRadera
  4. Vilken effekt!! Så coolt!

    SvaraRadera
  5. Ninni: Ja, det här lacket är ett måste!

    Sminkan: Jag tycker inte att det spelar någon roll om vi publicerar bilder på samma lack ibland. För mycket av det goda är underbart, eller vad är det man säger? Och jag skulle bra gärna se en bild på klänningen som matchar det här lacket. :-)

    Makeupoholic: Ja, det är fantastiskt att titta på. :-)

    Andrea: Lunar Eclipse ser underbar ut i flaskan!

    Kerstin: Visst är det!

    Mia: Ja, jag älskar duokroma lack. De är så roliga att titta på.

    SvaraRadera
  6. Åhh jag kan knappt vänta på min leverans från TD.......Har bara beställt Space Cadet och Galaxy girl men funderar på att slänga iväg en beställning på resten också....De ser helt fantastiska ut!

    SvaraRadera
  7. Detta är mycket fiiint... Jag lär få avvakta nailmail tills månadsskiftet, men då är det ett lack som får prio, Space Cadet - one precious, my preciiiious ;o) //Ardeth

    SvaraRadera
  8. Naaajs! Jeg har akkurat fått pakke fra TD jeg også! Med Space Cadet, Galaxy Girl og It's Not Rocket Science. Gleder meg til å prøve! :D

    SvaraRadera
  9. På Nailmail som Ardeth skriver nästa månad.
    Sjukt fint var det iaf!

    SvaraRadera
  10. Snyggt. Det måste jag beställa

    SvaraRadera
  11. Neeeeed! Helt sjukt galet läckert lack :)

    SvaraRadera
  12. Dessa är verkligen finfina, gillade detta mycket och det andra med namnet Galaxy Girl. Köpte själv fem!

    SvaraRadera
  13. Har precis beställt detta och tur är väl det för OMG vad vackert det ÄR. Nu längtar jag mer än någonsin på paket. Denna hösten är verkligen galen när det kommer till underbara höstkollektioner. Stackars plånbok säger jag. :)

    SvaraRadera
  14. UNDERBART! (ja, jag skriker :))

    SvaraRadera
  15. Lina: Jag köpte alla utom det turkosa, läste hos Scrangie att det var likt CMIYN så det kändes lite onödigt.

    Ardeth: Ja, om man bara fick välja ett lack ur den här kollektionen skulle jag absolut välja Space Cadet.

    Solveig: Det var länge sen jag blev så exalterad över en lackleverans! De är ju så fina!

    Karin: Visst är det!

    Shamrock: Ja, det måste du! :-)

    Honi: Och ändå är det ännu snyggare i verkligheten. Skimret är otroligt fint. :-)

    EmLa: Ja, jag nöjde mig också med fem.

    Pamsan: Ja, det blir en dyr höst. Mitt Visa ger mig onda ögat så fort jag öppnar plånboken. :-)

    SminkJante: Haha, Space Cadet är värt att tänja på stämbanden för! :-)

    SvaraRadera
  16. Det är så sjukt snyggt, jag har precis beställt alla Cosmoc fx, men längtar nog mest ihjäl mig efter Space Cadet. Jag förstår precis vad du menar ang dyr månad. Själv har jag nog sisådär 25 lack på ingång och lite shoppingångest...

    SvaraRadera
  17. Hej alla glada!
    Måste bara tipsa er om denna sidan:
    http://www.mbeautylounge.com/
    Där beställde jag mina Cosmic FX ifrån och betalade totti 70 kr styck (inklusive tull och porto!) Tog precis en vecka att få dem ända från Amerikat.

    Bara sverige som ska envisas med att ta 100% mer av allt som är bra ;)
    /Karma

    SvaraRadera

Kommentera gärna!