måndag 16 augusti 2010

Knökfullt paket från Claudia Cosmetics

Jag är fortfarande förkyld, men i dag masade jag mig i alla fall i väg till mitt uthämtningsställe för att hämta ut några paket. Jag var helt slut när jag kom hem - men det var det värt! Jag hade nämligen fått ett mycket trevligt paket från Claudia Cosmetics. Claudia Cosmetics är svensk distributör av egna märket Claudia, men också Color Club och Trind.

Paketet visade sig innehålla fem prover från Color Clubs höstkollektion Untamed Luxury, men också nagellack från Trind och Claudia. Eftersom Color Club är ett av mina (i och för sig många) favoritmärken så blev jag naturligtvis mest upphetsad över dem, men det ska bli kul att testa lacken från Trind och Claudia också eftersom jag aldrig testat något från dem förut.

Nu blir det lite bildspam! Vi börjar med Untamed Luxury-lacken.

Untamed Luxury. Det här är inte så blått som det ser ut på bilden. Det är faktiskt glitter i två olika färger, turkost och grönt. Mest turkost, men det gröna gör det hela lite extra spännande att titta på. Tyvärr syns det inte alls på den här bilden, men jag hoppas det ska synas bättre när jag swatchat det.

This is not as blue as it looks in the pictures. It's actually turquoise glitter and then some green glitter also, which I know you can't really tell by my picture. I hope it will show better when I swatch it.


Jewel Of A Girl. Ett mörkrött skimmerlack. Inte så värst unik kanske, men jag älskar sådana här färger till hösten.

A dark red shimmer. Maybe not very unique, but I love these shades for fall.

De-Luxe-Cious. Ett blågrått lack med multifärgat glitter. Det här känns som en unik kombo, jag har ingenting liknande sen tidigare.
This is a blue with a lot of grey mixed into it. It also has a lot of multi colored glitter which makes it really unique.

Ms. Hautie. Ett mörkgrått lack med massor av rosa skimmer och en del multifärgat skimmer. Väldigt, väldigt fin! Jag hoppas att det rosa skimret kommer att synas bättre när jag swatchat det.

This is a dark grey with lots of pink shimmer and also some multicolored shimmer. I hope the pink shimmer will show better when I've swatched it.

Soft As Cashmere. Det här är något mörkare i verkligheten än vad det ser ut att vara på bilden. Det är en sorts gråbeige färg med ett par droppar grönt i också. Jag gillar det!

Och så lacken från Trind. För att det inte skulle bli alltför mycket bilder så fotade jag dem i grupp.

Från vänster: Vampigt vinröda CC122, mörklila skönheten CC123 och karamelligt rosa CC108.

Trist att de inte fått några fina namn, utan bara nummer. Jag måste också säga att jag inte gillar flaskorna. Eller rättare sagt korkarna. Flaskan känns tung och skön i handen, men den långa, plastiga korken förstör intrycket en del. Nagellacken från Trind kostar 99 kr/9 ml.

Och så Claudia-lacken:

Från vänster: Glamorous Black, Glitter Mix och Smooth Fallow.

Från vänster: Jeans, In Teal och Simply Puce.

Claudia-lacken är riktigt fina och de är dessutom billiga. De kostar 39 kr/11 ml, nu återstår bara att se hur kvaliteten på dessa är. Swatches kommer så snart jag hunnit med!

Untamed Luxury kommer att börja säljas på Claudia.se och på vissa Ica Maxi senare i höst. På Claudia.se hittar du även Trind och Claudia.

16 kommentarer:

  1. Vilka spänannde gobitar! Särskilt Untamed Luxury ser fin ut!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag gillar verkligen Untamed Luxury-kollektionen! *vill ha*

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att i princip hela Untamed Luxury verkar supersnygg. Vill se hur Ms. Hautie ser ut på naglarna.

    Jag gillar inte heller korkarna på Trinds nagellacksflaskor. De får inte plats i min Helmer!

    SvaraRadera
  4. mamma köpte in teal till mig när hon var i Ullared, jag tror hon betalade 9,50 eller något. Det var lättlackat och jag behövde bara ett lager och jag ska nog köpa ett till bara för att ha i lager ^^

    SvaraRadera
  5. Vilket trevligt paket att få!! Color Club lacken ser spännande ut särskilt det grå med rosa skimmer.

    SvaraRadera
  6. Ooh, jag har inte sett några andra bilder som indikerade hur läckert De-Luxe-Cious var! Trodde bara det var nåt random grått lack...

    Ms. Hautie känns också intressant. Hoppas nu mitt eländiga ICA tänker ta hem dem!
    (om nån bor i Sollentuna har jag sett andra Color Club i Sollentuna C, kan ju vara en indikator)

    SvaraRadera
  7. Vilket paket! Är supernyfiken på Claudia lacken, blir kul att se vad du tycker :)

    SvaraRadera
  8. Jättefint från Color club, speciellt De-Luxe-Cious och Ms. Hautie och möjligtvis Soft As Cashmere. Trindflaskorna har jag stört mig på förut och därför inte köpt några. Jag har faktiskt tre otestade claudia lack hemma som mamma köpte på Ullared. Spännande att se lacken på dina naglar!

    SvaraRadera
  9. Verkar vara många spännande lack där...

    SvaraRadera
  10. Åh, De-Luxe-Cious ska jag absolut ha.

    Kajalpennan: http://claudia.se/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=44

    SvaraRadera
  11. Kerstin: Ja, jag blev också alldeles till mig i trasorna över den! :-)

    Sarah: Ja, den är jättefin!

    Emelie: Jag håller med, jag kommer nog att köpa resten av lacken när de släpps. Och direkt efter att jag skrivit det här inlägget testade jag med Trind-lacken i Helmer - och det gick ju inte. Trist.

    Emelie: Ett lager? Det bådar gott! Och vilket fyndpris! :-)

    Åsa: Ja, det var verkligen en trevlig överraskning en sån här dag då allt känns lit tungt. :-)

    Sparris: Nej, jag hade inte heller sett några bilder som visade exakt hur lacken såg ut innan så det var spännande att få se dem IRL. :-)

    Honi: Swatches kommer så fort jag hinner! :-)

    Kajalpennan: Aila länkade här ovanför till en ypperlig sida med alla återförsäljningsställen. :-)

    Veronica: Ja, De-Luxe-Cious, Ms Hautie och Untamed Luxury ser mest spännande ut tycker jag. :-)

    Emma P: Ja, ska bli kul att se hur de ter sig på naglarna. :)

    Aila: Ja, den känns som ett måste! Tack för länken!

    SvaraRadera
  12. Alltid kul med nya saker :)

    SvaraRadera
  13. Jag trodde inte Claudia fanns som märke längre? Har inte sett det sedan sent 80-tal/tidigt 90-tal då det var Claudia, Isadora, Pierre Robert och Jane Hellen som skulle köpas.
    Lacken ser ut som om de faktiskt haft ett öga på marknaden. Glamorous black och Glitter mix ser riktigt fina ut.

    Synd att de kör med Ica Maxi. Vi har inget i närheten..

    SvaraRadera
  14. Vad är det som gör att just Color Club är en av dina favorit lackmärken?

    SvaraRadera
  15. EmLa825: Verkligen! :-)

    Schmut: Nej, jag har inte heller sett Claudia i butik på många, många år. Ah, Jane Hellen... vilka minnen det väcker. Trist att du inte har något Ica Maxi nära dig, men de går ju att köpa från Claudia Cosmetics hemsida också.

    Carina: Jag gillar Color Club eftersom jag har så goda erfarenheter av deras lack. Deras kollektioner är för det mesta ursnygga och deras formula brukar vara riktigt bra.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!