onsdag 4 augusti 2010

Color Club Chelsea Girl

Hemma igen och nytt lack på naglarna. I dag testade jag det sista av Color Club-lacken jag fick med senaste Nailmail-leveransen, Chelsea Girl.

Bilderna visar inte färgen helt korrekt utan det är något mörkare i verkligheten.

Chelsea Girl innehåller definitivt neonpigment, det torkar till en matt yta, men det känns inte som en äkta neon. Det är lysande, men inte så lysande att jag skulle vilja kalla det för en neon. Det är också bra mycket skirare än Poptastic och Wham! Pow!, som jag visat tidigare. På bilderna har jag tre lager, men jag har fortfarande tydlig VNL.

Trots skirheten tycker jag att Chelsea Girl är ett fint lack, men jag föredrar Poptastic och Wham! Pow! framför det. De var mindre skira och klockrena neonfärger.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Den där färgen är lika glad som jag är över att du är hemma igen."

English: Chelsea Girl was released with Color Clubs Poptastic collection. It's definately got some neon pigments, but I don't think it's a true neon. It's just not bright enough. I'm wearing three coats in the pictures and as you can see I still have very visible VNL so if you like it to be opaque you should probably use a white or beige polish as a base.

13 kommentarer:

  1. Jättefin blå nyans, men lite skir känns det som... Just sådana här lack tycker jag är finare om man inte har VNL (uttryck jag har lärt mig av dig! :) )

    Välkommen tillbaka. Vi är lika glada som sambon!

    SvaraRadera
  2. Fint lack men jag håller med Mia. Ogillar VNL. :/ Synd för en sådan fin färg.

    SvaraRadera
  3. Snyggt!! Det ser ut som fransk manikyr!

    SvaraRadera
  4. Färgen är fin, och jag håller med Åsa. det ser ut som en fransk manikyr med två olika blå färger :) Blev lite överraskad faktiskt

    Och välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  5. VNL på dig är ju acceptabelt men jag klarar det inte på mig. Kanske med lite layering... annars är färgen läcker!

    SvaraRadera
  6. Mia: Vad gullig du är! :-) Och jag håller med om att Chelsea Girl är lite väl skir. Synd.

    Pamsan: Ja, det är lite trist att detta är så skirt när andra lack ur kollektionen är betydligt mer opaka.

    Åsa: Haha, har jag inte tänkt på, men du har rätt!

    Honi: Tack tack! :-)

    Sminkan: Nja, jag brukar iofs inte ha så väldigt mycket emot lite VNL, men jag hade föredragit att det här var lite mer opakt faktiskt. Får nog köra med en vit bas nästa gång.

    SvaraRadera
  7. Skumt att den var så skir. En såpass stark färg borde vara täckande tycker man. En klåpare på tradera har snott bilder från dig igen: http://www.tradera.com/-OPI-nagellack-WHO-THE-SHREK-fran-USA-Fina-och-billiga--auktion_302682_116326432

    SvaraRadera
  8. Jag lackade också med Chelsea Girl igår men hade stora problem med formulan. Tre lager lack och det tog en EVIGHET innan det torkade!
    Jag undrar om det kanske var så att det inte hann torka ordentligt innan jag la ett nytt lager...

    Hade du några problem med formulan?

    SvaraRadera
  9. Fin färg och helt underbar kommentar av sambon din;)!

    SvaraRadera
  10. Veronica: Gah, vad tröttsamt! Har skickat ett meddelande till tjejen. Tack för att du sa till!

    Frida: Nej, jag hade faktiskt inga problem med formulan och jag tyckte inte att det torkade långsamt heller.

    Aila: Ja, sambon är en riktig charmör! :-)

    SvaraRadera
  11. Är det bara chelsea girl här alltså? Tipparna är s¨ljusa att det ser ut som en funky french.

    SvaraRadera
  12. Emma P: Japp, det är bara Chelsea Girl. :-)

    SvaraRadera
  13. i absolutely love this blue, it's very unique in my collection of blues. i think it's because of its jelly consistency, i just looove that finish!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!