måndag 23 augusti 2010

Nfu-Oh 068

I dag hämtade jag ut paketet med månadens lack från Nailmail. Den här gången var det det fantastiska koreanska märket Nfu-Oh. Förra gången det vankades Nfu-Oh valde jag bara flake-lack, men den här gången varierade jag mig lite mer.

Jag var självklart tvungen att testa ett av lacken med detsamma och valet föll på det lila foil-lacket 068.

Formulan var lite åt det tjockare hållet, men ändå lätt att lacka med. Dessutom var täckningen alldeles strålande, två lager räcker.

Jag tycker det här är ett vackert lack, jag älskar hur det glittrar i solen. Helst hade jag sett att det var ett par nyanser mörkare, men jag gillar det som det är också.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Nu blev jag sugen på violtabletter. Skitfint!"


Här är lacken jag fick hem: 068, 069, 60, 61, 054.

English: Today I got this months delivery from the excellent swedish company Nailmail. This month the brand was Nfu-Oh and I chose five polishes. Of course I had to try one of them out immediately and I decided on 068, a purple foil. It was a bit on the thick side, but application was fine. Opacity was good, I only needed two coats. I really like this, but I would have liked it even more if it was about two shades darker.

13 kommentarer:

  1. Det var väldigt fint!
    Själv tog jag som du 60 och 61.
    Dessutom blev det 50 0ch 51 ^^
    Plus ett Aqua Base för hololack,
    och ett mörkgrönt kräm/jellylack, 567!

    SvaraRadera
  2. Mycket fint!! Och sambon har rätt, samma färg som violtabletter, i metallic! Haha.

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag fick detta också. Beställde 18 stycken lack, så minns inte alla siffror. Avskyr att de inte har namn på dem!

    SvaraRadera
  4. Å herregud, jeg får åndenød! Så vakkert! :D

    SvaraRadera
  5. Riktigt snyggt :p violtabletter blev jag också sugen på!

    SvaraRadera
  6. Andrea: Vilka fina val! 51 är det snyggaste flake-lacket någonsin! :-)

    Mia: Tack!

    Sminkan: Visst är det! Älskar foil-lack!

    Sarah: Wow, vilken beställning! Håller med om att det är trist att de inte har namn.

    Solveig: Visst är det tjusigt! :-)

    Honi: Vem älskar inte violtabletter? Mums! :-)

    SvaraRadera
  7. Ett av mina favoritlack. Det verkar som många fick upp ögonen för just #68-70 den här gången. På tiden tycker jag som älskat dem länge

    SvaraRadera
  8. Det är lustigt, jag köpte mitt för länge sen och jag vet att Kajalen älskar sitt, som hon ju också säger här, och jag är inte ett dugg förtjust. Det är för blekt. Jag gillar det blå så mycket mer.

    SvaraRadera
  9. Fint som snus!! :) Är det likt Grape Juice månntro? Beställde det gröna 71...eller var det 70. Samma finish i vilket fall.

    SvaraRadera
  10. Åh, jag ångrar att jag inte köpte det och det blåa. Snabbtestade det gröna nr 70 igår, och det är en så himla fin finish på det! Fast åtta lack kanske får räcka ändå... Nästa gång...

    SvaraRadera
  11. Kajalpennan: Jag visste inte ens att Nfu-Oh hade foil-lack, men läste om det på Pret-ty och var då såklart tvungen att beställa ett par av dem. Men varför tog jag inte det gröna också? Ångrar det!

    Sminkan: Jag brukar inte gilla sådana här ljusa lila nyanser, men det här gick hem hos mig iaf. Men visst skulle det vara ännu vackrare om det var lite mörkare. :-)

    Pamsan: Jag har inte Grape Juice så jag vet faktiskt inte. Kanske är färgen rätt lik, men finishen är nog ganska annorlunda.

    Nageldraken: Jag tokångrar att jag inte beställde det gröna! Måste ha fått hjärnsläpp. Älskar ju grönt!

    SvaraRadera
  12. Jag är sugen på att veta vad du tyckte om 054. Jag är kär i färgen men tyckte det var svårt att applicera snyggt.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!