onsdag 25 augusti 2010

BB Couture Napa Valley Red

Den här vampiga skönheten, BB Couture Napa Valley Red, är en gåva från sötaste Sminkan. Napa Valley Red släpptes med Vampy Varnish-kollektionen (framtagen i samarbete med bloggerskan Vampy Varnish) i slutet av 2009.

Och snälla, bortse från de små imperfektioner ni kan se på bilderna, jag har till exempel lite utsmetat nagellack på sidan av pekfingret. Det kändes som att allt gick fel när jag lackade om. Jag spillde ut överlack, jag fick luftbubblor osv, osv.

Visst är det vackert? Glittret ger lacket ett fantastiskt djup och gör det intressant att titta på. Ett härligt höstlack! Formulan var bra och jag lackade tre lager.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "I solen är det häftigt, men inomhus är det lite deppigt."

English: Napa Valley Red was released with the Vampy Varnish collection last fall. It's a gorgeous dark red jelly with lots of lighter red glitter. The glitter adds a lot of depth to the polish and makes it interesting to look at. The formula was good and I used three coats.

11 kommentarer:

  1. Lacka första lagret tunnt och torka liten stund innan nästa lager så får du mindre eller inga bubblor. Snyggt lack!

    SvaraRadera
  2. such a sexy color, looks great on you! =)

    SvaraRadera
  3. this is gorgeous! i really need to pick it up. it's vampy but glitzy at the same time, i love it!

    SvaraRadera
  4. aaaah, läckert. fanns en soffa på sjunde himlen, en bar som på mitten av 1990talet huserade hos
    3 indier, som såg ut som det här lacket, kanske aningens rödare.

    SvaraRadera
  5. Vilket läckert djup det var i lacket :) Riktigt vampigt !

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är fint men inte riktigt min kopp te.

    SvaraRadera
  7. Oh, ett twilightlack kanske...fint! :)

    Vad gör du av alla dina lack, när du väl har provat dem? Får du och sambon plats? ;)

    SvaraRadera
  8. Det är jätteläckert, jag ska definitivt försöka lägga vantarna på det! Det ser lite ut som en rödare variant av Dragon's Breath, som jag älskar...

    SvaraRadera
  9. superfint! men lacket kräver lite ljus för att de ska komma till sin rätt, annars är färgen som din sambo skriver, ganska platt.

    SvaraRadera
  10. Monica: Jag lackar (nästan) alltid med tunna lager, men det kan hända att jag gick lite fort fram. Jag är en otålig människa. :-)

    Trincess: Thank you! I love it!

    Kelligonzo: You should definitely get it! I'm in such a mood for vampies right now. :-)

    Honi: Ja, jag älskar sådana här lack.

    SminkJante: Smaken är som baken! :-)

    Tina: Eller hur! Jag har alla nagellack i en Helmer från Ikea, funkar perfekt. Men jag måste köpa en till nu, den börjar bli full. :-)

    Nageldraken: Dragon's Breath... Tror att jag har det, men kommer inte ihåg hur det ser ut. Lite mer rödlila kanske? Måste kolla upp!

    Linda: Det håller jag med om, glittret syns inte så bra utan ljus.

    SvaraRadera
  11. Visst är det tjusigt! Och Dragon's Breath är mer rödlila. Båda är himla fina!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!