lördag 7 augusti 2010

American Apparel California Trooper

Jag har ofta plockat upp California Trooper och känt mig lite småsugen på att testa det, men till sist valt bort det till fördel för något mer färgglatt. Men en regnig dag som denna kände jag för något lugnare på naglarna.

California Trooper är ett ljust khakifärgat krämlack. Jag måste säga att jag faktiskt föredrar den här sortens färger framför de populära taupe-lacken. Jag tycker beiga naglar känns lite mer intressant än taupe på något sätt. Dessutom tycker jag beiga naglar är smickrande för händerna.

Formulan var lite åt det tjockare hållet, men lätt att kontrollera på nageln. Däremot får man se upp så att det inte droppar lack från penseln eftersom skaftet är långt och det lätt börjar rinna lack nerför det. Ett par av naglarna blev helt översvämmade med lack, trots att jag gjorde mitt bästa för att dra av överflödet mot flaskans mynning.

Jag har två lager lack på bilderna.

Mitt betyg:
4/5

Sambons kommentar är dessvärre inställd i dag eftersom han befinner sig i regnet på Sonisphere. Men min erfarenhet säger mig att han skulle tycka att California Trooper är trist så in i döden.

English: California Trooper is a light khaki creme polish. I like this kind of color more than the popular taupes, I find them more interesting and more flattering on the nails. The formula was a wee bit thick, but easy to control while applying. This is two coats.

13 kommentarer:

  1. Åh, det passade mycket bättre på dig än vad det gjorde på mig :) Riktigt fint på dina naglar!

    SvaraRadera
  2. Det passar väldigt bra på dig men på mig skulle det bli hiskeligt! Jag ser sjuklig ut när jag har khakifärger på mig tyvärr. Hoppas inte din sambo regnar bort förresten- det verkar vara hemskt trist därute.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar California Trooper! Ett av mina favoritlack från AA faktiskt. Formulan är lite knepig men jag tycker den flyter ut bra på nageln och blir opak på 1-2 lager och det är man ju inte så bortskämd med.

    CT har jag kategoriserat som fönsterkittfärgat i min Excelfil över lacksamlingen, haha.

    SvaraRadera
  4. Oj vilken härligt lugn färg. Vet du förresten om AA kör med kollektioner eller har ett fast sortiment? Och finns CT i handeln nu?

    SvaraRadera
  5. Väldigt snyggt! Jag gillar också den här typen av färger, även om taupe också funkar enligt mig, så länge det inte ser ut som plåtster eller stödstrumpor...

    SvaraRadera
  6. Nailspotting: Tack, men jag tyckte minsann att du passade utmärkt i det! :-)

    Veronica: Han kom hem redan vid 19 och var helt genomblöt! Stackaren. :-)

    Minimänniskan: Fönsterkittfärgat var en alldeles utmärkt beskrivning av CT! Jag har också börjat föra in alla mina lack i en excel-fil, snart är det klart! :-)

    Mona: De släpper nya färger då och då, men jag vet inte riktigt om man kan kalla det kollektioner. De verkar inte ha namn i alla fall. Jag köpte mitt California Trooper i butik i juni och har det inte sålt slut så finns det förmodligen att köpa.

    Sminkan: Taupe är fint det också, men jag brukar tröttna på det väldigt fort.

    SvaraRadera
  7. Tack för svar! Ska inspektera AA när jag återvänder till storstaden :)

    SvaraRadera
  8. Gillade detta, enkelt och lite unikt :)

    SvaraRadera
  9. Väldigt snyggt.. du har fina naglar o händer :)

    SvaraRadera
  10. Jag säger som din sambo och lägger till ett eget urk. Har inget alls till övers för såna här lack.

    SvaraRadera
  11. Jag tycker om såna här färger av nån anledning. Knske inget man vill ha alla dagar, men snyggt att bryta av med ibland.
    Det jag däremot funderar på är om detta lack är väldigt likt Essies Playa Del Platinum? Tycker de ser liknande ut, men detta kanske har litet mer gul underton eller?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!