onsdag 19 november 2014

Rainbow Honey Cuticle Balm


Jag har en himla massa produktrecensioner jag vill få ut. Jag försöker ju publicera bilder på ett lack om dagen (även om det inte alltid blir så pga fullt upp med annat), men jag har sämre fart på recensionerna av de nagelvårdande produkter jag testar. Jag ska försöka bättre mig.

I dag tänkte jag i alla fall skriva några ord om en produkt som kommit att bli en favorit. Rainbow Honey Cuticle Balm  är ett nagelbalsam i stick-form. Det innehåller en massa gottigheter för nagelbanden, som till exempel avokadoolja, kokosolja och e-vitamin.

En underbar bonus är dofterna man har att välja på. Jag älskar ju produkter som doftar gott - och herregud vad den här produkten uppfyller det kravet! Jag beställde det i doften Candy Cane (polkagris - fattar ni lyckan?) och dog nästan av lyckokänslor när jag kände doften. Verkligen ett rent nöje att använda det.

Sen fick jag också ett cuticle balm i doften Candy Mountain i present av Helena. Och banne mig om det inte doftade ÄNNU godare! Den doften luktar himmelskt av vanilj och kola.

 En annan bra sak är att det finns i två storlekar, en stor och en mindre. Den mindre, som är i ungefär samma storlek som ett Lypsyl, är perfekt att ha med sig i handväskan och kostar 60 kr. Det större kostar 110 kr.

Rainbow Honey Cuticle Balm finns att köpa på Edgy Polish. Om du är sugen på att lägga vantarna på ett så kan det vara värt att ha i åtanke att Katarina just nu har en kampanj där hon skickar med ett överraskningslack till alla som handlar för minst 500 kr - detta gäller november ut.

I love these Cuticle Balms from Rainbow Honey. They come in two sizes, contains a lot of goodness for your cuticles and they come in several amazing scents. I've tried two of them. Candy Cane (smells heavenly) and Candy Mountain (to die for!).

8 kommentarer:

  1. Dofterna du testat låter ju verkligen mumsiga...;-)

    SvaraRadera
  2. These look really handy to have :-)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar de här! De är så otroligt smidiga att ha med sig (och sprida ut överallt) och gör verkligen ett bra jobb med att återfukta hösttorra händer.

    SvaraRadera
  4. Är nyfiken på dessa stick :) Nu är det ju den årstiden det går åt mycket såna här produkter

    SvaraRadera
  5. Jag älskar också Candy Cane, den luktar verkligen mintgodis! Har bara ett litet just nu och inte Candy Cane, men ska köpa ett nytt stort nästa gång jag beställer från Edgy...

    SvaraRadera
  6. Kul att du gillar dem Anne! Jag tycker själv att de är supersmidiga och visst doftar de underbart :) Min favorit är Summer Juice, den måste du testa! Vill bara säga att den större storleken är på utgående, så ni som är sugna på den, vänta inte för länge...

    SvaraRadera
  7. Först och främst, känn ingen press att göra blogginlägg! Om jag talar för mig själv så är jag glad varje gång jag ser något nytt från dig här, men jag har full förståelse att det tar tid att göra inlägg. Du har ju ett annat liv utanför bloggen också!
    Tack för tipset med Candy Cane, den verkar otroligt smidig.
    / Maria

    SvaraRadera
  8. Tror du redan vet att det här även är en favorit för mig. Vill inte vara utan så jag har ett par stycken i reserv och en som ligger på jobbet förstås.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!