tisdag 18 november 2014

Essie Winter 2014 + Lux Effects

I går kom ett bud med Essies vinterkollektion och årets Lux Effects-kollektion.

Vi börjar med att titta på vinterkollektionen.


Överlag känns ju inte de här färgerna särskilt vintriga. Jiggle Hi Jiggle Low passar fint i jultider och röda Jump In My Jumpsuit likaså. Men resten av färgerna känns ganska våriga. Nu stör det mig faktiskt inte, faktum är att jag känner mig lite taggad på Back In The Limo (finns dock en risk att det skär sig mot min hudton) och vita Tuck In My Tux. Kanske ett tecken på att jag redan börjar tröttna på mörkret? Jag älskar visserligen december och allt mys julen för med sig, men efter det får våren gärna komma.

Och så har vi de två Lux Effects-lacken.

Summit Of Style är min förhandsfavorit bland alla dessa lacken. Det ser otroligt vacker ut i flaskan. Ett effektlack med massor av bronsfärgat glitter.

Nå, era tankar om dessa? Ser ni något ni gillar?

Yesterday I received press samples of the winter collection and Lux Effects collection from Essie. I'm especially excited about Summit Of Style - a gorgeous glitter topper consisting of lots and lots of bronze glitter.

11 kommentarer:

  1. Nice polishes, looking forward to seeing your swatches for these.

    SvaraRadera
    Svar
    1. And I'm really looking forward to swatching them! :-)

      Radera
  2. These look really nice. I love the reds :-)

    SvaraRadera
  3. Superfina lack, särskilt glittren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, glittren är finast! Särskilt Summit Of Style, den ser otrolig ut i flaskan. :-)

      Radera
  4. Håller med dig, Summit of Style ser ju sååå spännande och fint ut. :-)

    SvaraRadera
  5. Min första tanke var ärligt talat "meh", men sedan tittade jag en gång till. Glittren ser väldigt fina ut, och Tuck It In My Tux skulle kunna vara riktigt fint som bas till nail art när man vill ha något som är nästan vitt, men inte för skarpt.

    SvaraRadera
  6. Tror att man kan göra riktigt snygga manikyrer med dessa lacken, glittrena ser ju såå lyxiga ut

    SvaraRadera
  7. Ingen kjoskvältare precis! Jag tycker de var så där... har vi sett dem förut? Jaaa då. Fint i och för sig... men jag sparar nog pengarna till några unikare lack.
    / Maria

    SvaraRadera
  8. Tja, inga som jag blir supersugen på, men röda lack är ju alltid fint i alla fall.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!