tisdag 18 november 2014

Isadora Passionate

I dag har jag det sista lacket från Isadoras julkollektion Mezmerizing åt er. Det mörkt rosa skimmerlacket Passionate. Inte unikt, men väldigt vackert. 


Det täcker på två lager och har samma lättlackade formula som Isadoras lack brukar ha. En nackdel med detta är dock den långa torktiden. Trots att jag avslutade med Seche Vite så tog det flera timmar innan det hade härdat helt. Vid det laget hade jag förstås lyckats få en del märken och "skrynklor" i lacket.

Mitt betyg: 3/5

Isadora Passionate is the last polish from their holiday collection Mezmerizing. It's a dark fuchsia shimmer. A pretty color, though not unique in any way. It covers in two coats and has a really nice, smooth formula. Unfortunately the drying time is long. I finished with a coat of Seche Vite, still it took several hours for it to harden completely.

22 kommentarer:

  1. Tråkigt att det torkar så långsamt för det var riktigt fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju trist när man sabbar manikyren pga lång torktid.

      Radera
  2. Tråkigt med torktiden. Jag tror att jag kommer att trivas i detta. Får nog testa snart. :)

    SvaraRadera
  3. Maybe not unique - but it sure is gorgeous!
    But I hate when polishes dry that slowly even with SV - weird because it can happen in brands that normally have an excellent dry time...

    SvaraRadera
    Svar
    1. I hate that too. Don't have time to sit around and wait for polish to dry. :-)

      Radera
  4. Hur gör du när du fotar dina lack nu i vintertider? Väntar du på det lilla fönstret med dagsljus eller använder du artificiell belysning? Jag missar alltid de ljusa timmarna och bloggen blir lidande =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svinjobbigt nu under vinterhalvåret! Jag fotar bara i dagsljus, men är ju på jobbet de timmar vi har dagsljus i veckorna. Så under vinterhalvåret swatchar jag bara på helgerna. Har funderat på att investera i en lightbox för att se om det funkar.

      Radera
  5. Gorgeous colour! I love how deep it is :-) Jewel like almost. Shame about drying though! I never use a top coat ;-)

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Ja, jag tycker också det. Hela kollektionen är fin faktiskt. :-)

      Radera
  7. Då var det alltså inte mitt överlack som jag befarade utan lacket som har lång torktid. Jag hade stora problem med denna, hade en idé om att jag skulle kunna åka och handla och laga mat 30 minuter efter att jag målat med Passionate och det gick inte så bra. Men rasande vackert är det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag tänker efter var det Vintage Gold jag handlade med och så gjorde jag en Ruffian med denna senare. Problem med torktiden hade jag med båda :(

      Radera
    2. Det är så trist när det inte vill torka ens med SV. Har ju aldrig tid att bara sitta och vänta på att lack torkar.

      Radera
  8. Vackert! Trist med torktiden, Isadoras lack brukar ju annars vara rätt bra när det kommer till det

    SvaraRadera
  9. Det funkar även detta år! Det är en riktigt fin julfärg... och snygg överhuvudtaget. Har man inte något sånt här, så rekommenderar jag att köpa.
    / Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!