måndag 3 november 2014

Isadora Vintage Gold

Förra veckan fick jag hem de tre lacken från Isadoras julkollektion Mezmerizing. Vintage Gold är ett ganska mörkt guldfärgat lack. Det har också vackert multifärgat skimmer, men det syns i princip bara i lampljus. Ett ovanligt snyggt guldlack, enligt mig.



Formulan är riktigt trevlig, lagom tjock och lättkontrollerad. Två lager gav mig full täckning.

Mitt betyg: 4/5

Mezmerizing-kollektionen ska finnas i butik från och med förra veckan och lacken kostar som vanligt 69 kr.

Isadora Vintage Gold is part of the holiday collection Mezmerizing. It's a darker shade of gold and it has this gorgeous multicolored shimmer that can only be seen in artificial lighting.
The formula was very nice, as usual when it comes to Isadora polishes. This is two coas.

14 kommentarer:

  1. Fina bilder du fått på det! Man ser verkligen allt skimmer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, är nöjd med den sista bilden ur den aspekten. :-)

      Radera
  2. Superfint!! Gillar över lag inte guldlack, äger inte ett enda, men detta var faktiskt riktigt fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många är lite tråkiga eller så har de fel nyans. Det här är både snyggare och mer intressant. :-)

      Radera
  3. Jag gillar inte guldlack men detta verkar ganska fint :)

    SvaraRadera
  4. It does look nice, I do like it :-)

    SvaraRadera
  5. Det här är så fint, definitivt ovanligt snyggt för att vara ett guldlacket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det multifärgade skimret var det som verkligen fick mig på fall. :-)

      Radera
  6. Påminner om Designer The Better OPIs Muppet show kollektion. Det här är lite varmare i färgen bara. / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, jag tycker nog de är ganska olika i färgen. Kategoriserar nog Designer, De Better mer som champagne än guld?

      Radera
    2. Ok, ja det kanske stämmer. Det är bara min minnesbild av Designer, jag tog aldrig fram själva flaskan och jämförde. Men så fort jag såg det här lacket ... så *ping*... tänkte jag på Designer.
      / Maria

      Radera
  7. Snyggt! Brukar inte lockas så mycket av guldlack i vanliga fall, men detta blev jag rätt sugen på :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!