onsdag 26 november 2014

OPI Fifty Shades Of Gray

I eftermiddags var jag på lanseringen av OPI:s kollektion Fifty Shades Of Gray, som förstås är ett samarbete med den kommande filmen som har premiär 14 februari nästa år.

Själv har jag inte läst böckerna, gjorde ett försök med första boken men gav upp efter 20 sidor. Alldeles för dåligt skriven, enligt mig.

Men kollektionen är en helt annan historia. Sex lack i grått, silver och rött. En riktigt trevlig färgskala tycker jag.



Jag känner mig väldigt pepp på alla de tre krämlacken på översta bilden. Det känns som man inte sett så mycket grått på sistone så det känns välkommet. Shine For Me är silverfärgat, men innehåller också en del blått - det ser jättefint ut i flaskan. Romantically Involved har en snygg dämpad röd nyans och My Silk Tie ser ut att vara ett kromlack.

Jag gillar faktiskt allihopa när jag ser dem i flaskan.

Kollektionen släpps i början av januari och lacken kommer att kosta 155 kr/styck. Dessutom kommer ett kit med alla lacken som minisar.

Vad tycker ni om kollektionen? Är ni pepp på Fifty Shades Of Gray-filmen?

På lanseringen visade de också årets vårkollektion Hawaii. Den visar jag er imorgon. Nu ska Ozzy få en promenad. :-)

Today I attended a pr event for the OPI Fify Shades Of Gray collection that's being released in the beginning of january. A collection of six shades. Three grey cremes, a muted red, a silver foil with blue glitter and a silver chrome. I'm really feeling the grey hues and I acutally like all of these when I look at them in their bottles. :-)

23 kommentarer:

  1. Stiliga färger! Så himla dumt att vara på tjänsteres i Götet när det är spännande visning i Estockholmo. Hade kursen varit i Sthml istället hade jag ju kunnat tacka ja för en gångs skull :)

    SvaraRadera
  2. They look interesting. I do like that last 3 - they look good :-)

    SvaraRadera
  3. Nice polishes. I look forward to seeing your swatches of these and in particular the 'Shine for Me' polish, I really like that one.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I like Shine For Me too, but suspect it's one of those polishes that show off every flaw on your nails. :-)

      Radera
  4. Jag har inte ens försökt läsa boken men tänker att jag ska och beroende på den får vi se om jag går och ser filmen. Lacken ser fina ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänker att jag aldrig kommer ta mig igenom dem. :-)

      Radera
  5. Lacken är mycket mer intressanta än själva handlingen. Jag läste första boken och kände mig...besviken. Håller med. Dåligt skriven. Som en 80-talsnovell från veckorevyn. Dessutom...jag är feminist och boken är allt annat än feministisk. Huuu. Nu vill jag se swatches av lacken. :)

    SvaraRadera
  6. Färgerna ser riktigt fina ut! Inte alls min typ av bok/film dock, gjorde som du och började läsa några sidor, men jag gav också upp och det får nog vara. Men några av lacken kan jag tänka mig i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kollektionen är mer spännande än Fifty shades. :-)

      Radera
  7. Tyvärr ingen bok/film inom min intresse radie men är tacksam att kollektionen inte bestod av 50 olika gråa lack iallafall. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev glad över att det var så pass mycket grått ändå. Känner mig lite pepp på grått just nu.

      Radera
  8. Boken eller böckerna är inte lästa och kommer troligen inte att bli heller. Om jag vill läsa tantsnusk så kan jag lika gärna läsa en Harlequin bok. Men lacken däremot, dom ser fina ut.

    SvaraRadera
  9. Jag har tänkt jag ska försöka läsa i alla fall en av böckerna. Jag måste ju om jag ska kunna avfärda dem seriöst liksom ... Men jag har hittills inte lyckats förmå mig, temat är exempellöst tramsigt. De grå lacken ser däremot mer spännande ut ...

    SvaraRadera
  10. Jag ääälskar ju böckerna och ser sååå fram emot filmen!! ;-)
    Jag trodde väl aldrig att jag skulle gilla dessa gråa nyanser men dessa ser riktigt fina ut ju....kanske får bli ett mini-kit med dem....;-)

    SvaraRadera
  11. Denna kollektionen ser riktigt fin ut. :) Jag har faktiskt läst alla tre böckerna, men tyckte precis som du att de var dåligt skrivna och i allmänhet väldigt överskattade. När jag läst första boken kände jag mig lite tvungen att läsa de två andra också, så det blev så. Men nä, hade kunnat klara mig utan det. Kan dock tänka mig att se filmen, fast kanske inte just på bio, vill helst inte bidra till hypen! :)

    SvaraRadera
  12. Åh gråa lack är så snyggt, ser verklige ut som en toppen kollektion

    SvaraRadera

Kommentera gärna!