onsdag 5 november 2014

A-England Fotheringhay Castle

I dag är det grön onsdag hos Karin och jag har det otroligt vackra olivgröna A-England Fotheringhay Castle åt er. Olivgrönt med holografiskt skimmer. Jag fotade detta i helgen, men dessvärre visade sig inte solen på hela helgen så bilderna är tagna i mulet dagsljus. Holoeffekten syns alltså inte, men den finns där. Den är ganska blygsam, precis som holoeffekten på A-Englands lack brukar vara. Det gör det dock inte mindre vackert.




Formulan är fantastiskt bra, precis lagom tjock och glider på som smör. Ett lager täcker helt, men jag har som vanligt ändå lackat två lager.

Mitt betyg: 4/5

Ni hittar Fotheringhay Castle och de andra lacken från Elizabeth & Mary-kollektionen hos Edgy Polish

Jag var förresten tvungen att googla på Fotheringhay Castle och det visade sig att det är slottet där drottningen Maria Stuart (i Storbrittanien kallad Mary, Queen of Scots) avrättades 1587. Spännande att få lära sig något nytt genom mitt nagellacksintresse. :-)

A-England Fotheringhay Castle is an olive green scattered holo. The sun never showed itself last weekend when I took the photos so unfortunately you can't really see the holo effect, but as usual when it comes to A-England the effect is pretty modest. That doesn't make it any less pretty. It's such a beautiful color. 
The formula is excellent. Super smooth and creamy, it glides on like butter. One coat is enough for complete coverage, but I did two anyway.

25 kommentarer:

  1. Åh. Så fint. Måste handla. Fast...får nog vänta på att nästa lön trillar in. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, blir ingen shopping före lön. :-)

      Radera
  2. Vill ha!! Köpte ju från Edgy igår, men lyckades hålla mig i från att köpa mer än basgrejer. Måste få ner otestat högen först.

    SvaraRadera
  3. Vad läckert!
    / Maria

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Ja, jag tycker verkligen att det är underbart!

      Radera
  5. Nice polish. I have to agree it is a beautiful colour.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah, I love this green shade and the holographic shimmer!

      Radera
  6. It looks gorgeous. I would love to see this in the sun. I'm hoping for some sun so I can wear mine to show them off in their full glory ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. We're not expecting any sun in the nearest future so I'll probably go on swatching them without sunlight.

      Radera
  7. OMG!!! This is a very stunning nail color!!! I super love the color and the finish. I would want to try this out.

    SvaraRadera
  8. Det ser fantastiskt ut, även fast holoskimret inte syns. Måste vara underbart i starkare ljus...

    SvaraRadera
  9. Härlig hum mossig grön nyans :) Jätte vackert

    SvaraRadera
  10. Å, så vackert! Jag älskar den här typen av gröna lack!

    SvaraRadera
  11. Riktigt härlig färg! Har nog inget liknande i min samling. Kanske borde köpa på mig ett par lack ur den här kollektionen trots allt.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!