torsdag 26 maj 2016

Nyhet från Essie: Gel Couture

Igår hämtade jag ut ett pressutskick med senaste nyheten från Essie. Essie gör som många andra märken redan gjort och släpper en serie lack med gel-liknande formula. Enligt dem själva ska Gel Couture ge en manikyr som håller i upp till 12 dagar. Jag kommer förmodligen inte bära dem så länge (då blir det ju liksom inga nya inlägg här), men jag är ändå nyfiken på dem.

Lacken ska toppas med ett särskilt topplack, Gel Couture Top Coat. Det finns 28 färger och jag har fått hem åtta av dem för testning.


 

 Kanske inte jättespännande färger, men det finns mer originella färger i sortimentet.

Och även om de flesta av färgerna jag fått hem känns väldigt snälla så finns här ett undantag, nämligen Twill Seeker. Kolla!



Lila med grönt skimmer! Så läcker kombo! Jag hoppas verkligen skimret står ut lika fint mot basen på nageln som det gör i flaskan.

Essie Gel Couture finns redan i butik och både nagellacken och topplacket kostar 149 kr/st.

Yesterday I received some pr samples of the new Essie Gel Couture line. Gel Couture has a gel-like formula and are supposed to last for up to 12 days. The colors are mostly neutrals, but check out the gorgeous Twill Seeker! Purple with green shimmer! I hope the shimmer stands out as nicely on the nails as it does in the bottle.

7 kommentarer:

  1. Men oooh den sista bilden alltså! Spännande! Jag ogillar flaskorna nåt enormt men med rätt färg kan man ju ha överseende med det mesta, så det ska nog funka :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag veeet! Det ser fantastiskt ut!:-)

      Radera
  2. I look forward to the swatches - that bottle is kind of cool!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I'm not sure about the bottle shape...

      Radera
  3. Flaskorna är fina. Men det är bara sista bilden som ser spännande ut, de andra färgerna är alldeles för vanliga för min smak. Spännande att höra vad du tycker om dem. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag tror att vi har fått helt olika färger, ska bli jättespännande att se dina på!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!