måndag 2 maj 2016

CND Vinylux Aqua-Intance

Jag hämtade nyligen ut ett paket med några pressprover från CND Vinylux sommarkollektion Flirtation. Aqua-Intance fick bli först ut att testas eftersom jag behövde ett blått lack till Emelies blå måndag.

Aqua-Intance är ett lite smutsigt himmelsblått krämlack, inte rent blått utan här finns ett par droppar grönt också. Väldigt fint! Bilderna är inte helt färgkorrekta dessvärre, det är ett par nyanser mörkare i verkligheten och inte alls så knalligt som det ser ut på bilderna.


 

Efter två lager hade jag lite, lite VNL på två naglar så jag lade på ett tredje lager. Hade jag lackat något tjockare lager hade jag helt klart klarat mig med två. Sen har jag avslutat med ett lager CND Vinylux Weekly Top Coat. Formulan var ganska tunn och väldigt lättlackad.

Mitt betyg: 3/5

Flirtation-kollektionen lanserades redan i mars så den finns att köpa där CND Vinylux säljs. Rekommenderat pris är 135 kr/15 ml.

CND Vinylux Aqua-Intance is part of the summer collection Flirtation. It's a dusty blue creme with a couple of drops of green mixed in there. A really nice color! My pictures aren't really color accurate, it's darker in reality and not as bright as my pictures suggest. The formula was thin and easy to apply. I used three thin coats, but you could definitely get by with two thicker coats.

13 kommentarer:

  1. It's a pity it's darker in person, this bright shade is gorgeous :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know, I wish it really looked this way. :-)

      Radera
  2. Det ser verkligen oerhört snyggt ut på bilderna :)
    Det att det är lite mörkare i verkligheten kan också göra det riktigt fint :)
    Kameror tenderar att flippa ur så fort man ska fota något som är blått, rött/rosa, lila ;)
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ju hur det ser ut i verkligheten, men tycker färgen på bilderna är snäppet snyggare faktiskt. :-)

      Radera
  3. Svar
    1. Tack, tyvärr är ju bilderna inte helt rättvisande.

      Radera
  4. Det ser väldigt somrigt och snyggt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju tyvärr inte lika knalligt som det ser ut på bilderna.

      Radera
  5. Oh jag gillade det skarpt som det ser ut på bilderna. Knalligt är min melodi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar ju också knalliga lack så hade det sett ut som på bilderna så hade det fått ännu högre betyg. :-)

      Radera
  6. Wow! This is sooo pretty. Lovely color and finish. Love it!!!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!