tisdag 17 maj 2016

Essie Life of the Party

Ännu en snabb manikyr! Här har vi Essie Life of the Party från Retro Revival-kollektionen. Ett vinrött (det drar mer åt vinrött i verkligheten än bilderna visar) skimmerlack. Ett snyggt lack, men helt ärligt tycker jag det ser mer lockande ut på bilderna än jag upplevde det i verkligheten. Det ter sig liksom lite platt för mig.

Men visst, ett snyggt lack. 

Formulan var bra och täckte med två lager. Eller snarare, det täcker i princip med ett lager, men färgen fick betydligt mer stuns av två lager.

Mitt betyg: 3/5

Another quick mani! Essie Life of the Party from the Retro Revival collection is a wine red (more wine red than my pictures show it) shimmer. It's pretty, but somehow falls a little flat. Nice, but not swoonworthy. The formula is almost a one coater, but I found that a second coat added significantly more depth to the color.

4 kommentarer:

  1. I love the depth and inner glow in this one - maybe not unique, but still beautiful!

    SvaraRadera
  2. Tycker det är jättesnyggt, men absolut inget unikt lack. Det finns andra väldigt liknande med lite mer oumpf i om du förstår hur jag menar.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det ser vackert ut men klart att det finns många liknande.

    SvaraRadera
  4. Wow!!! This is indeed a pretty one. Can't wait to try it out.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!