söndag 1 maj 2016

Lemming Lacquer February 2016

Dagens lack alltså! Skulle någon under pistolhot tvinga mig att bara spara tio nagellack och råna mig på resten så skulle nog Lemming Lacquer February 2016 vara ett av dem jag inte kunde skiljas från. Det här är det första lacket jag testar från Lemming Lacquer och satan i gatan vad snyggt det är! Helt underbart!

Ett intensivt rött holografiskt lack. Fullständigt glödande i solljus! Tonvis med djup! Den röda nyansen är mättad och fantastisk! Ja, ni hör ju hur kär jag är.

Dessvärre finns inte detta att få tag i längre. Känns nästan som nagelnördsplågeri att visa det. Men jag måste!


 Jag kunde inte sluta vända och vrida på naglarna när jag bar det. Jag ville inte ta av det, men om det ska bli några inlägg på den här bloggen så måste ju nya lack testas. Ett dygn fick det sitta, men jag måste snart plocka fram det igen.

Formulan är tjock, på gränsen till för tjock. Nästa gång jag använder det ska jag nog tunna det lite först. Det är otroligt pigmenterat och en del kan nog klara sig med ett lager, men jag lackade två. Jag var lite orolig att det skulle staina, men det gjorde det inte.

Mitt betyg: 5/5

Åh, hoppas Cassie som driver Lemming Lacquer tar tillbaka detta så att fler får chansen att haffa en flaska.

Övrigt om Lemming Lacquer då? Jag gillar flaskan, den känns rejäl på något sätt. Och etiketten är vansinnigt gullig! 

I have almost 1 700 bottles of nail polish in my collection. If someone would hold me at gunpoint and rob me for all but ten of them, this would be one I couldn't part from! Lemming Lacquer February 2016 is just so ridiculously gorgeous! A deep, stunning red holo! So much depth, gorgeous holo flame - and that glow! Yes, I'm completely in love with it. 
The formula was thick, almost too thick. I might thin it slightly before using it the next time. The pigmentation is really good, I used two coats, but you could probably make it opaque with one, thick coat as well. I was a little worried it might stain, but it didn't. I really hope Cassie who's behind Lemming Lacquers brings this back!

16 kommentarer:

  1. OMG - this is absolutely amazingly gorgeous <3

    SvaraRadera
  2. Det här är bland det finaste jag sett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett av mina vackraste lack någonsin! :-D

      Radera
  3. Wow, that is an amazing looking polish. I love it <3

    SvaraRadera
  4. Helt,helt underbart! Jag skulle gärna velat ha det här i min samling, men man kan inte ha dom alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man kan ju inte det. Tyvärr. :-)

      Radera
  5. Men TASKIGT! Jag vill ha ju! Superdupergörsnyggt som fan! Avundsjukan rasar i min kropp! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så sjukt glad att jag lade min beställning!

      Radera
  6. Det ser faktiskt helt fantastiskt ut!

    SvaraRadera
  7. Alltså för det första.. herregud så underbar flaska :D
    Älskar det lilla djuret som kramar en liten nagellacks flaska :D
    För det andra... OJ så vackert lack :O
    Försöker komma på mer översvallande ord för att beskriva hur snyggt det är men kommer inte på något :D
    Förbannat vackert är det iaf :D
    xx

    SvaraRadera

Kommentera gärna!