torsdag 26 maj 2016

Essie Shades On

Essie Shades On är ett blåtonat mellanlila krämlack. Något ljusare i verkligheten än vad bilderna antyder. Inte min favoritnyans, men ändå bättre än jag hade förväntat mig faktiskt. Men den kommer nog inte användas fler gånger.

 

Det här täcker utan problem med ett lager. Jag lackade ändå två lager, men det andra lagret behövdes verkligen inte. Formulan var superbra, åt det tunnare hållet och extremt lättkontrollerat.

Mitt betyg: 3/5

Essie Shades On is a medium purple creme, released with the Spring 2016 collection. This really isn't my kind of purple, but I actually like it more than I expected to. But no, I don't think I'll wear it again. The formula was pretty amazing, extremely easy to apply. I did two coats, but really, you only need one.

11 kommentarer:

  1. It sounds good about the formula - even if the color isn't entirely you!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah, the formula is great! And oyou can't love every color. :-)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, jag vet att många gillar den här sortens lila, men jag har aldrig riktigt tilltalats av dem.

      Radera
  3. Jag gillar! Det ser jättefint ut på dig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tycker det är ehlt okej, men ingen favorit.

      Radera
  4. Andrea / MyLiquidJewels29 maj 2016 kl. 03:20

    Jag gillar det, har det på min önskelista :)

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Köper det gärna om det inte du vill använda det igen Anne :)
    Mvh,
    Nicole

    SvaraRadera

Kommentera gärna!