söndag 29 maj 2016

Golden Oldie Challenge: China Glaze Free Love

Dags för veckans bidrag till Helenas Golden Oldie Challenge. Veckans färg är orange. Jag har rotat fram en riktig snygging som jag köpte något år innan jag startade bloggen och jag var ganska ny i mitt samlande. China Glaze Free Love släpptes med den underbara höstkollektionen Retro Diva 2009. Free Love är en lite mörkare orange med vackert guldskimmer. Inte en skrikig nyans på något sätt utan ganska dämpad. En perfekt höstfärg som får mig att tänka på sköna höstpromenader bland träd vars löv skiftar färg i gult, orange och rött.




 
Formulan är väldigt bra och täcker med 2-3 lager. Jag har tre lager på bilderna och ett lager Essie Gel Setter.

Mitt betyg: 4/5

Time for this weeks contribution to the Golden Oldie Challenge, hosted by Helena at Lacky Corner. This week's color is orange and I picked the lovely China Glaze Free Love from the fall collection of 2009, Retro Diva. This is such a beautiful polish and it just scReams fall to me. It's a darker orange, not bright at all, but with a beautiful gold shimmer. The formula is great and it covers with 2-3 coats. I'm wearing three + top coat in the pictures.

17 kommentarer:

  1. That really is a nice and glowing orange :)

    SvaraRadera
  2. Wow, vilket härligt glöd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, glöden är otrolig, den gör hela lacket! :-)

      Radera
  3. Förlåt för jag tänker svära nu. Jävlar vilken snygg! Hur har jag kunnat missa den???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske hade du inte börjat samla på lack då? :-)

      Radera
  4. Sååå vackert. Det här har jag också. Borde verkligen ha deltagit med något orange men har lite för många otestade fortfarande som jag prioriterar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker ofta att jag vill använda mina äldre lack mer, men det blir ju så sällan av. Det här är ett bra tillfälle. Borde nästan ha en egen temadag! :-)

      Radera
  5. Härlig glöd i det lacket <3 /Marianne

    SvaraRadera
  6. Men hallå varför har inte jag det här lacket! Helt underbart ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart! Älskade Retro Diva-kollektionen. :-)

      Radera
  7. Åh så fint! Undrar om detta går att få tag på längre, det såg ju riktigt trevligt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ju inte omöjligt att det finns kvar hos någon av de amerikanska webbshopparna som säljer CG billigt. :-)

      Radera
  8. Superfint verkligen! Glöden i detta är fantastisk!

    SvaraRadera
  9. faktiskt en fin orange och glöden i den!=)

    SvaraRadera
  10. Vilken glöd! Jag tänker på apelsinskal... åh, vad läcker!
    / Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!