lördag 19 juli 2014

Snowcrystal Nail & Cuticle Rejuvenating Oil

Den här nageloljan, Snowcrystal Nail & Cuticle Rejuvenating Oil, har testats intensivt i flera månader. Eller intensivt och intensivt. Jag har använt den så regelbundet som jag alltid använder nageloljor. Jag oljar in nagelbanden varje gång jag lackar om naglarna (vilket varierar beroende på hur ofta jag hinner lacka om) och så någon gång där emellan också.  

Den består av ett flertal oljor, bland annat sötmandelolja, jojobaolja, avokadoolja och rishöljeolja. Den appliceras med en pensel och är dryg, ett "dopp" räcker till samtliga naglar på en hand. När jag applicerat oljan masserar jag nagelbanden med den och låter den sen verka i cirka tio minuter innan jag torkar bort överflödet. 

Oljan doftar svagt av citron, men det är ingen påträngande doft utan ganska diskret. 

En riktigt trevlig nagelolja som gör sitt jobb! 

Mitt betyg: 4/5

Priset är 99 kr/10 ml. 

The last couple of months I've been using this cuticle oil from Snowcrystal, a swedish brand. It contains several different oil, like sweet almond oil, jojoba oil and avocado oil. It has a nice, mild scent of lemon. I like it!

6 kommentarer:

  1. Det låter ju bra! Jag är jättedålig på att använda min olja… Fy på mig! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar nagelolja, men det blir ändå inte av att jag använder den varje dag. Nu har jag en liggande på jobbet sen någon vecka tillbaka så nu brukar jag komma ihåg att smörja i alla fall en gång. :-)

      Radera
  2. I think I need to invest in something like this! My cuticles have been really bad the last few weeks and I don't know why :-( The smell sounds heavenly :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mine get really dry if I don't use cuticle oil or a cuticle balm. So I try to remember to use something as often as I can.

      Radera
  3. Jag gör som du. Alltså oljar när jag lackar om. Vissa veckor är det varje dag och vissa kanske bara två gånger. Däremot försöker jag smörja med nagelbandskräm även mellan lackningarna.

    SvaraRadera
  4. Vad tyckte du om borsten? Mitt ex (eller var det annan sort från samma märke?) hade så himla kass och konstigt hård borste att jag gav upp den helt.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!