tisdag 8 juli 2014

OPI You Pink Too Much

OPI You Pink Too Much släpptes med Spotlight on Glitter-kollektionen. Det är inte ett lack att bära på egen hand, jag tror det skulle krävas väääldigt många lager för att få det täckande. Basen är ofärgad och innehåller prismatiskt mikroglitter och rosa hexor.

Jag har testat så många glitterlack ovanpå svart på sistone att jag kände för att lägga det ovanpå en annan färg. Det blev ett lager ovanpå ett ljusblått krämlack.



 Rätt sött, men det hade nog blivit mer effektfullt ovanpå svart. Men jag trivdes helt okej i den här manikyren.

Formulan var bra, inte för tjock och det är lätt att sprida ut glittret jämnt över nageln.

Mitt betyg: 3/5

OPI You Pink Too Much was released with the Spotlight on Glitter collection. It's a clear base with prismatic micro glitter and pink hex glitter. I put one coat on top of a light blue creme. Pretty sweet looking, but I would probably have liked it more on top of black creme.
The formula was nice, not too thick, and glitter distribution was easy.

8 kommentarer:

  1. Vad tror du om att lägga det över ett grått lack?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade säkert blivit fint, de flesta färger funkar ju med grått.

      Radera
  2. It looks nice and I'm sure it would look stunning on black too! It looks good on this base I think :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. It would probably look a little more fierce on top of black. :-)

      Radera
  3. Superfin kombination även om svart också hade funkat jättebra som bas :)

    SvaraRadera
  4. Fin och lite oväntad kombination, men jag gillar den!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!