torsdag 3 juli 2014

Pahlish Charn

Pahlish Charn (jag skrev att det hette Charm när jag visade min lilla haul, men det heter alltså Charn) släpptes med årets sommarkollektion Wood Between the Worlds och var hela anledningen till att jag var tvungen att lägga en beställning hos Pahlish. Det är så sött och fint att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Fullständigt oemotståndligt!  Ljust lila med hexglitter i tre storlekar aquablått och så sparsamt med lila flake-skimmer.Ni hör ju! Sött!

Lackningen blev lite slarvig, jag lackade ganska sent igår kväll och ville hinna fota innan ljuset försvann.






Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt, sen avslutade jag med ett lager Nail Pattern Boldness Glitter Food och ett lager Seche Vite. Formulan var ganska tunn. Jag fick fiska lite efter de större glittren, men det innebär ingen större möda.

Mitt betyg: 4/5

Kollektionen finns som sagt hos Pahlish, men Edgy Polish har också fått in den nyligen. Just Charn är dock tyvärr redan slutsåld.

When I first saw Charn from the summer collection Wood Between the Worlds from Pahlish, I knew I had to have it. It's just so sweet looking! A light lavender with aqua blue hex glitter in three sizes and some purple flake shimmer. It's gorgeous! The formula was thin, I had to fish for the larger glitters, but it didn't really bother me.

25 kommentarer:

  1. ser så ljuvligt ut!!
    Längtar efter att bära mitt ex :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag, det är verkligen superfint!

      Radera
    2. Det förstår jag, det är verkligen superfint!

      Radera
  2. Åh, vad fint! Och kollektionen är ju inspirerad av första Narnia-boken, Min morbror trollkarlen, det gör det liksom ännu bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är och har aldrig varit förtjust i Narnia-böckerna konstigt nog. :-)

      Radera
  3. Men jisses vilken underbar lila! Verkligen ett lack i min smak! De blå glittren piffar till ännu mer :)

    SvaraRadera
  4. Åhh håller med dig, såååå fräscht och snyggt! Underbara färger tillsammans. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de passar verkligen fantastiskt fint ihop!

      Radera
  5. LIte för gulligt för mig, men det ser väldigt fint ut på dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju verkligen gilla gulliga lack. Gullligt, tufft - allt har sina tillfällen. :-)

      Radera
  6. Fint, skulle helt klart kunna tänka mig bära det här med nått sött vitt linne o ett par ljusblå jeans. :)

    SvaraRadera
  7. Nice colour and I do like the blue glitters :-) A winner! :-)

    SvaraRadera
  8. Åh hjälp så fint! Precis i min smak, detta måste jag köpa :D

    SvaraRadera
  9. Men what, är de inspirerade av Narnia?! Jag dör, jag älskar Narnia! Först kopplade jag inte namnet men nu när jag gör det kopplar jag inte riktigt färgen till namnet, hade nog tänkt mig Charn ganska mörk...

    SvaraRadera
  10. Detta är verkligen fint. Måste nog testa något Pahlish snart!

    SvaraRadera
  11. Otroligt snyggt! Gillar den ovanliga färgkombon

    SvaraRadera
  12. Oj så vackert... rätt unikt på ett sätt också med sin lila bas och blå glitter :)
    xx

    SvaraRadera

Kommentera gärna!