torsdag 10 juli 2014

Rainbow Honey Citron 86

Herregud vilket härligt väder vi har just nu! Jag längtar verkligen efter semester nu, men jag har två veckor kvar att jobba innan det är dags. Nåja, det får gå.

I dag har jag ett riktigt härligt neonlack åt er. Rainbow Honey Citron 86 från Neon Graffiti-kollektionen, ett neongult krämlack som jag fått flera komplimanger för de senaste dagarna. Inte så konstigt kanske för naglarna syns verkligen i detta. :-)





När man lackar med detta är det bra att försöka använda så få penseldrag som möjligt, det finns nämligen en liten risk för "bald spots" om man håller på och joxar för mycket med penseln. Förutom den lilla petitessen är formulan bra. Jag behövde tre lager för att det skulle bli jämnt och fint. Det här torkar faktiskt inte halvmatt som neonlack brukar göra, men det är verkligen neonlysande i färgen. Jag avslutade såklart ändå med topplack, för glansen, torktiden och hållbarhetens skull.

Mitt betyg: 4/5

Är det förresten någon som vet vad numret i namnet står för? Det verkar bara vara lacken i den här kollektionen som har ett nummer i namnet (med undantag för glitterlacket Tessellate).

Ni hittar detta hos Edgy Polish. Rainbow Honey kostar 115 kr/15 ml.

Rainbow Honey Citron 86 is a neon yellow which was released with their latest collection Neon Graffiti. It's really bright and pretty and I got quite a few compliments for it. 
When applying this it's a good idea to use as few brushstrokes as you can since it has a slight tendency to leave bald spots if you go over the same spot more than once with the brush. This is three coats. Citron 86 doesn't dry semi-matte as neons usually do, but it's definitely bright as a true neon.

17 kommentarer:

  1. Åh så härligt! Aldrig fel med neoner på sommaren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag får aldrig nog. Spelar ingen roll att jag har massor av neongula, vill ha alla jag ser. :-)

      Radera
  2. Fantastiskt lack, man blir så glad av gult! Hoppas vädret håller i sig till din semester!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir man! Det är en älsklingsfärg!

      Radera
  3. Solglasögon på!! Helt fantastiskt lack :)

    SvaraRadera
  4. It's very bright and bold and I love it! It looks stunning on you :-) Great finish.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love it too, but then again, I'm addicted to neons. :-)

      Radera
  5. Oh, underbart!! Måste skaffa detta!

    SvaraRadera
  6. Wow. Älskar neoner, detta måste jag ha!

    SvaraRadera
  7. Åh jag dör så snyggt!!! Vill också ha! Är detta utan vit bas under?

    SvaraRadera
  8. Omg urläckert! Måste lysa på långa vägar :) snyggt

    SvaraRadera

Kommentera gärna!