torsdag 31 juli 2014

China Glaze Be More Pacific

I dag tänkte jag visa er ett lack från China Glazes sommarkollektion Off Shore, det ljust gröna krämlacket Be More Pacific. Nyansen är både mjuk och knallig på samma gång. Väldigt fin, jag tyckte verkligen om att bära detta







Formulan var inget vidare, tunn och rinnig. Det känns som det var ett tag sen jag stötte på ett China Glaze med bra formula, å andra sidan har jag inte köpt överdrivet många China Glaze det senaste året. Efter tre lager är det i alla fall jämnt och fint.

Mitt betyg: 4/5

China Glaze Be More Pacific is a light green creme. The color is both soft and bright at the same time, I really like it.
The formula isn't great, it's thin and runny. It covers with three coats.

17 kommentarer:

  1. Jag gillar färgen väldigt mycket och kan faktiskt tänka mig att ge det en chans trotts formulan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgen är så pass fin att det är värt det!

      Radera
  2. It's a refreshing green.
    I agree, some of the lighter colors from the collections during the last year or so, have not been the usual good CG quality, but I think the formula of darker colors are as lovely as usual...

    SvaraRadera
    Svar
    1. I've bought a lot less China Glazes during the last years and don't think I've bought any of the darker colors. Nice to hear they're still good. :-)

      Radera
  3. Det här var fint! Nästan neon väl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är rätt långt från neon faktiskt.

      Radera
  4. Så fint! Kände mig inte så sugen på nåt av lacken från denna kollektion först, men de lockar mig mer och mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var inte heller jättesugen först, men till slut köpte jag tre stycken.

      Radera
  5. Trevligt att se på bild, men inget jag kommer köpa mig tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ändå tur att man inte vill ha alla lack man ser. :-)

      Radera
  6. Now this is very pretty! I like how bold and colourful it is! Looks good for 3 coats :-)

    SvaraRadera
  7. Väldigt läcker och somrig färg! Jag inser när du säger det att det nog var väldigt länge sedan jag köpte ett China Glaze. De kanske inte har kommit med så mycket skojiga lack på sistone...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har inte känt mig superlockad av dem det senaste året, men tycker fortfarande att det är ett bra märke. Det var ju China Glaze som gjorde mig intresserad av nagellack. :-)

      Radera
  8. Snyggt, snyggt , snyggt, gillar detta skarpt. :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!