onsdag 30 juli 2014

Pipe Dream Polish Light Of Day

Jag hann förstås inte visa Pipe Dream Polish Light Of Day igår, så det får bli dagens inlägg i stället. Det är ett snyggt gult neonlack som släpptes med sommarkollektionen A Night In Vegas. Det innehåller extremt finmalt skimmer som i princip är osynligt på naglarna. Det här lacket är inte ett dugg diskret utan naglarna blir närmast självlysande i det. Underbart!





Neoner kan ju vara något svårlackade och jag upplevde formulan på detta som lite småknepig. Långt ifrån den värsta jag stött på när det gäller neoner, men den är inte klockren. Det blir lite ojämnt och flammigt, men efter tre lager ser det bra ut.

Mitt betyg: 4/5

Pipe Dream Polish kostar 85 kr/15 ml hos Edgy Polish. Ett riktigt bra pris! Många av neonerna är redan slutsålda, men detta finns i skrivandes stund fortfarande i lager så jag tycker ni ska passa på att knipa en egen flaska. Annars vet jag att Katarina väntar påfyllning av dem så de lär dyka upp i shoppen snart igen.

Pipe Dream Polish Light Of Day was released with the A Night In Vegas collection. It's a super bright yellow neon with very subtle (mostly invisible) shimmer. There is nothing discrete about this, it's certainly a "in your face" kind of hue. Definitely my kind of color! 
The application was slightly streaky and uneven, like many neons are. It evened out after three coats though.

21 kommentarer:

  1. You are right, it is kind of glowing - it's gorgeous!!

    SvaraRadera
  2. Väldigt läckert och roligt med en gul neon som verkligen är gul och inte den där gulgröna man så ofta ser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den här har ingen dragning mot grönt.

      Radera
  3. Underbart!! Jag har hört att Vegas-kollektionen ska vara ypperlig för nail art och watermarble också så jag skulle gärna lägga vantarna på hela kollektionen. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle också vilja ha några fler, bland annat Happy Hour. :-)

      Radera
  4. Vilket härligt neonlack! Antar att du inte behövde ha vitt under heller? Kul med odiskreta färger ibland tycker jag!

    SvaraRadera
  5. Åh, detta vill jag ha! Älskar neoner ^^

    SvaraRadera
  6. Ser urhärligt ut! Jag älskar att man ser så brun ut av neoner också :)

    SvaraRadera
  7. I do like this kinda neon! Bold, bright and in your face :-) Looks good!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love most neons, love how they make your nails glow!

      Radera
  8. Wow, så coolt! Det ser väldigt fint ut till dina solbruna händer. Tror du det skulle passa på en likblek hand? :)

    SvaraRadera
  9. Wow, sådan läcker lysande manikyr

    SvaraRadera
  10. Ermahgherd!! Hoppas, hoppas det finns kvar när jag får nästa lön.... Behöver ett sådant lack!

    //Emma Hå

    SvaraRadera

Kommentera gärna!