måndag 19 december 2016

OPI Rich & Brazilian + Champagne For Breakfast

Hoppas ni har haft en trevlig helg! Min har varit fullspäckad, men bara med trevliga saker. Jag har bland annat firat min systerdotter som fyllde tre år och ätit middag med en av mina bästa vänner.

Nåja, nog om helgen. Nu tittar vi på dagens lack. I dag har jag två av lacken från OPI:s senaste kollektion Breakfast at Tiffany's åt er.

Vi börjar med att titta på Rich & Brazilian. Banne mig om det här inte är kollektionens drottning! En vansinnigt vacker mörklila med magentafärgat skimmer och röda flakes (eller vad man ska beskriva dem som, det finns åtminstone röda glitterpartiklar av något slag här). Otroligt vackert! 




Formulan var bra på alla sätt och täcker med två lager.

Dess skönhet till trots så fick jag ändå för mig att piffa till det lite extra med glitter-toppern Champagne For Breakfast. Den består av prismatiskt skimmer och mikroglitter i en ofärgad bas. Det blev kanonfint det med! En manikyr värdig en nyårsafton!



Champagne For Breakfast torkar ganska matt så topplack behövs för att väcka glittret till liv. Formulan var väldigt trevlig, inte alls tjock och glittret sprids lätt ut jämnt över nageln.

Hope you all had a nice weekend! I did, I celebrated my nieces 3rd birthday and had dinner with one of my best friends. Today I'm showing you two of the polishes from the Breakfast at Tiffany's collection. First out is Rich & Brazilian, which I think must be my favorite from this collection. It's a gorgeous dark purple with magenta and red shimmer and flecks. Such a dramatic and beautiful color! It had a very nice formula that covered in two coats. 
Then I decided to add some sparkles to it by adding one coat of Champagne For Breakfast, a glitter topper consisting of prismatic micro glitter and shimmer. It turned out really nicely, I could see myself wearing this on new year's eve. Champagne For Breakfast dries a little matte so top coat is needed if you want that glitter to sparkle.

2 kommentarer:

  1. Rich & Brazilian ser verkligen fantastisk ut, en riktigt snygg och intensiv färg! Champagne For Breakfast var väldigt snygg som toppingen också. Det är lite synd att den torkar så matta tycker jag för den äter väldigt mycket överlack, bortsett från det gillar jag den också:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det störde mig egentligen inte, men visst hade det gärna fått vara glansigt på egen hand.

      Radera

Kommentera gärna!