fredag 9 december 2016

Depend O2 - 5032 Make a Wish

I dag visar jag ett till lack från kollektionen Rough Glitter. Depend O2 - 5032 Make a Wish är precis som alla lack i kollektionen ett strukturlack med en matt och skrovlig finish. Det består av glitter i mörkt plommonlila och en ljusare, mer rosa-aktig lila. Känslan är lite rockig och det är väldans tjusigt.





Make a Wish är betydligt skirare än gröna Frosty Star som jag visade förra veckan. Make a Wish kräver tre lager för att täcka helt. Formulan är i alla bra så det är ingen större möda att måla de där lagren. Tyvärr upplevde jag att hållbarheten var dålig. Frosty Star satt bra på mina naglar, men Make a Wish började chippa inom en dag.

Mitt betyg: 3/5

Kanske är det lite väl generöst med en 3:a, men jag tycker som sagt att det är himla snyggt.

Depend O2 - 5032 Make a Wish is part of the new Rough Glitter collection. It's a textured polish with dark plum and more pinkish purple glitter. I think it's really pretty, but I did have some issues with the formula. First of all, this is sheerer than Frosty Star that I showed you last week. I needed three coats for opacity. It also started chipping within a day. So, not that impressed with it's qualities, but love the color.

5 kommentarer:

  1. Det ser jättefint ut! Tror jag ska ge mig på lite struktur i helgen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen superfint! Synd bara att det höll så dåligt på mina naglar.

      Radera
  2. Väldigt snyggt! Det här lacket är precis min kopp te!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!