fredag 23 december 2016

Essie Party on a Platform + min första dotticure!

Igår plockade jag fram det röda från Essies vinterkollektion, Party on a Platform. Det är en trevlig, men inte särskilt spektakulär mellanröd. Trevlig glans, trevlig formula. Täcker fint med två lager.




Eftersom jag för en gångs skull hade lite mer tid att lägga på min manikyr så kände jag för att hitta på något mer. Till slut plockade jag fram mina dotting tools, inköpta för flera år sedan men aldrig använda. Och tadaa - min första dotticure är ett faktum!

Prickarna är gjorda med China Glaze - Midnight Kiss, ett guldigt foil som släpptes med julkollektionen 'Tis the Season to Be Naughty and Nice 2010. Jag valde såklart guld eftersom rött och guld är en så julig och fin kombination. S

Och visst, prickarna blev inte helt perfekta, jag gick lite väl bananas med prickar på någon nagel (det här med att sluta i tid har aldrig varit min starka sida). Men seriöst, jag är så förtjust i den här manikyren! Det blev så fint! Och den var så rolig att göra.

Det här borde ju vara min julaftonsmanikyr känner jag, men nej, jag ska nog ändå lacka om i dag. Och dagen är så fullspäckad med måsten att det nog får bli en vanlig lackning. Nåja, det blir bra det med.

Yesterday I decided to try the red from Essie's winter collection, Party on a Platform. It's a nice, medium red. Nothing spectacular, but nice. Then I got my dotting tools, bought several year's ago but never used. And tadaa - my first dotticure was a fact! I used China Glaze Midnight Kiss for the dots. I wanted red and gold to make it somewhat christmas appropriate. And the dots may not be perfect and I went a little overboard with the dots on one nail, but hey - I really love how it turned out! I think it's gorgeous, despite not being perfect. I will definitely be doing more dotticures in the future. :-)

3 kommentarer:

  1. Såå snyggt! God Jul!

    SvaraRadera
  2. Verkligen en fin och julig manikyr! Hoppas att ni hade en härlig jul!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!