tisdag 27 december 2016

OPI Black Dress Not Optional + Sunrise... Bedtime!

Jag är inne i någon slags trötthetskoma just nu, den har varat ända sedan juldagen och jag vill bara sova, sova, sova. Men, med en pigg 1-åring här hemma så är det inte bara att lägga sig när man känner för det. Nåja, om tre dagar åker vi till Florida och blir borta i nästan tre veckor. Bloggandet lär gå på halvfart då, men jag tänkte i alla fall få ur mig några inlägg.

Nåja, nu tittar vi på dagens lack som är två stycken från Breakfast at Tiffany's. Först har vi det svarta skimmerlacket Black Dress Not Optional. Jag är ju inte så jättemycket för svarta lack, men det här var faktiskt riktigt vackert. Skimret ger en fin lyster som gör lacket så mycket mer spännande än om det bara varit ett svart krämlack.

 
Formulan var ganska tunn och lite, lite rinnig. Två lager ger full täckning.

Även fast jag gillar Black Dress Not Optional på egen hand så var det inte så jag hade tänkt att bära det. Jag toppade det i stället med Sunrise... Bedtime! som är en glitter-topper bestående av ljust rosa och prismatiskt mikroglitter. 



Ett lager ger precis lagom med glitter. Formulan på denna var kanon, den är inte för tjock utan mycket lättlackad. Precis som med Champagne For Breakfast så torkar den matt så topplack behövs om man vill att det ska glittra.

I've been so tired ever since christmas eve, I just want to sleep, sleep and sleep. But with a one year old in the house, I don't get to go and nap whenever I want to. Oh well, in a few days we're going on vacation to Florida for almost three weeks. Let's take a look at the polishes I have for you today. First we have OPI Black Dress Not Optional from the Breakfast at Tiffany's collection. It's a black shimmer, very beautiful. The formula was quite thin and a little runny, but two coats is enough for opacity. I then added one coat of Sunrise... Bedtime! from the same collection. A glitter topper with rose gold and prismatic microglitter. It dries matte so I put on top coat for glossiness. A nice mani!

1 kommentar:

  1. Jag tycker också att den svarta är sådär på egen hand men med glittertoppingen blev det verkligen superläckert!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!